Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:40:07 GMT

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کوزوو

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۱۲۸

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کوزوو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، چهارمین انتخابات پارلمانی کوزوو از زمان استقلال این کشور در سال ۲۰۰۸، امروز یکشنبه برگزار می شود. 

در حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز کوزوو هستند. 

صلح میان کوزوو و صربستان و همچنین مبارزه با فساد مهمترین دغدغه رای دهندگان کوزوویی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتخابات امروز که انتخاباتی زودهنگام است به دلیل استعفای «راموش هارادیناج» از مقام نخست وزیری، برگزار می شود. 

هاراتیناج متهم به ارتکاب جنایات جنگی در جریان جنگ بالکان است که از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ در جریان بود. 

در این انتخابات ۲۰ حزب سیاسی از جمله حزب دموکراتیک ترک کوزوو٬‌ ۴ ائتلاف پیش از انتخابات و ۱ نامزد مستقل به رقابت خواهند پرداخت. پارلمان کوزوو دارای ۱۲۰ کرسی است.

نخستین حزب ائتلافی از حزب دموکراتیک بوسنی (DSB)، حزب دموکراتیک وطن (DSV) و حزب بوسنیای متحد (USB) متشکل می شود. دومین حزب ائتلافی که در انتخابات سراسری به رقابت خواهد پرداخت، متشکل از حزب اتحاد برای آینده کوزوو (AAK) و حزب سوسیال دموکرات (PSD) است.

ابتکار سوسیال دموکرات (NISMA)، حزب اتحاد جدید برای کوزوو (AKR) و حزب عدالت (PD) سومین حزب ائتلافی و نیز حزب توسعه کوزوو (PSK) و حزب کوزوو جدید نیز چهارمین حزب ائتلافی را تشکیل می دهند.

کد خبر 4738469 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کوزوو انتخابات زودهنگام صربستان ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین ایران ترکیه افغانستان روسیه جنگ 2015 یمن اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است