Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن لی گفت: نشست های علمی یادروز حافظ صبح روز ۲۰ مهر از ساعت هشت و ۱۵ دقیقه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن لی»، امروز (یکشنبه 14 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: نشست های علمی یادروز حافظ صبح روز 20 مهر از ساعت هشت و 15 دقیقه در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر مرکز «حافظ شناسی» با اشاره به اینکه نشست های علمی حافظ با موضوع «حافظ و انسان» برگزار می شود، اضافه کرد: هر سال موضوعاتی در کانون توجه حافظ پژوهان قرار گرفته است.

 

دبیر علمی یادروز حافظ تاکید کرد: «محمدعلی نعمت الهی» با موضوع «انسان در نگاه حافظ و ملاصدرا»، «محمدعلی رجایی» با موضوع «تاریخ خلقت مفهوم انسان و انسان بودن از نگاه حافظ و گوته»، «نصرالله امامی» با موضوع «حافظ و جامعه انسانی پیرامونش» و «امیرحسین ماحوزی» با موضوع «حافظ و روان‌شناسی ترس» به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه در نشست دوم «اصغر دادبه» با موضوع «حافظ و انسان امروز» و «حافظ برای انسان امروز چه حرفی دارد»، «علیرضا نیکویی» با موضوع «نقد رهیافت فلسفی به شعر حافظ و معطوف به پرسش‌های انسان» و «کاوه بهبهانی» با موضوع «حافظ، دیگری و دگرپذیری» سخنرانی می کند، اضافه کرد: امسال کتاب سال حافظ، در مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی رونمایی می شود.

 

حسن لی با تاکید بر اینکه در این مراسم رونمایی از مجموعه 11 جلدی دانشنامه در حوزه فارس و کرمان را خواهیم داشت، افزود: مرکز حافظ شناسی، یک موسسه خیریه فرهنگی است و نیاز است برای مراسم یادروز حافظ همه کمک کنند و باید مراسم بزرگی در خور شان حافظ در کشور برگزار شود و اگر بخواهد مراسم بین المللی اجرایی شود نیاز به منابع مالی دارد و از این رو مدیران بدانند که مراسم بزرگ حافظ می تواند توجیه فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

 

مدیر مرکز «حافظ شناسی» با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 15 هزار نفر دوره های حافظ شناسی را گذارنده اند که در ارتقا رفتار شهروندی در افراد شرکت کننده، تاکید کرد: بیش از 300 مقاله در خصوص حافظ تولید شده است و 50 مقاله هم تولید شد که از آن 30 برنامه 45 دقیقه برای کشورهای حوزه بالکان تهیه و پخش شده است.

 

حسن لی از برگزاری یادروز حافظ شیرازی در بیش از 30 کشور خبر داد و گفت: پنج چهره بین المللی تاکنون نشان بین المللی حافظ شناسی اهدا شد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد هفته نیروی انتظامی موکب اربعین روزنامه حافظیه شیراز یادروز حافظ حافظ شیرازی حافظ شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری

عکاس امیر حسین جامه بزرگ

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری