Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری به همراه مدیرکل دفتر روستایی استانداری، مدیر امور عشایری استان ظهر یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه خود به سوالت فعالان رسانه پاسخ گفتند.

علی فرخزاد در این نشست اظهارداشت: در استان قزوین ۸۲۴ روستا داریم که ۶۳۰ روستا دارای دهیاری است و جمعیت روستایی استان بالغ بر ۳۳۶ هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در ۶۵۴ روستا با فعالیت شئراها بیش از ۲۰۵۲ نفر به عضویت در آمده اند و ۵۶ درصد روستاهای استان دارای دهیاری تحت پوشش است و در این میان ۲.۵ درصد جمعیت استان هم عشایری است.

افتتاح طرح های عمرانی در سه دهستان

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در دهه فجر ۲۳۷ طرح با ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در روستاها افتتاح خواهد شد و ۱۰ طرح نیز در هفته های اخیر با ۴ میلیارد تومان در سه دهستان چوقور، دستجرد و زوارک توسط قرارگاه عمران و پیشرفت افتتاح شد.

فرخزاد تصریح کرد: یکی از طرح های بزرگ در استان گازرسانی به روستاهاست که در حال حاضر ۲۷۸ روستا اشتراک گاز دارند و ۸۵ درصد روستاییان از این تسهیلات برخوردارند.

وی بیان کرد: در بخش عشایری ۲۵۰ خانوار شناسایی شده بود که امروز این تعداد به ۲۳۰۰ خانوار رسیده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در استان بیش از ۵۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۵۱ درصد آن آسفالت شده و ۳۱ درصد آن خاکی و ۱۲ درصد شوسه است و عمر متوسط آسفالت راهها نیز حدود ۲۰ سال است که برای روکش آسفالت راههای خاکی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز داریم.

۸۷ فضای ورزشی روستایی ایجاد شده است

وی تصریح کرد: در استان قزوین ۸۷ فضای ورزشی به مساحت ۴۳۰ هزار مترمربع داریم و از سال گذشته تاکنون ۳ دهم درصد اعتبارات ارزش افزود به تجهیز فضاهای ورزشی روستایی اختصاص یافته است.

۸۶ درصد روستاییان از آب شرب بهداشتی برخوردارند

فرخزاد اظهارداشت: ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند و در این زمینه ۳۳۶ کیلومتر خط انتقال و مجتمع روستایی ایجاد شده است.

۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار برق دارند

وی بیان کرد: در استان ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵ خانوار از تسهیلات برق برخوردارند و امسال هم ۱۳ روستای جدید به شبکه برق پیوستند و در سال گذشته ۵۷ مدرسه با ۳۱۲ کلاس درس هم با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به فضای آموزشی روستایی اضافه شده است.

فرخزاد تصریح کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده در واگذاری اجرای طرح ها به بخش خصوصی جدی هستیم و تلاش می کنیم با حمایت لازم انگیزه بیشتری در سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا طرح ها بسرعت تکمیل شده وآماده بهره برداری شود.
 

کد خبر 4738462

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین آسفالت راه روستایی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری هفته دفاع مقدس مرز مهران شیراز خطبه های نماز جمعه ایلام استانداری سمنان آتش نشانی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم

علیرغم وعده تکراری مسئول راه استان برای آسفالت و نصب گاردریل در این مسیر، یک دستگاه سواری پژو پارس به دره سقوط کرد و موجب مصدومیت شدید راننده و خسارت عمده به خودرو شد.

اواخر سال گذشته مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان وعده داده بود که آسفالت جاده کلج به سیردان آغاز خواهد شد.

با گذشت بیش از یک ماه از فصل بهار هنوز اقدام عملی انجام نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر