Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درخصوص بررسی آخرین وضعیت طرح پاکسازی، ترمیم و تثبیت مناطق شوش، هرندی، مولوی و بازار از توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر گفت: در برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تهران این  اقدام در اولویت‌ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل عمومی در اولویت نخست مردم قرار دارد اظهار داشت: اولویت دوم مردم تهران که ۸۳ درصد به آن رأی داده‌اند بحث آسیب‌های اجتماعی است که معتادین متجاهر نیز جزوی از آن محسوب می‌شود و برخورد با آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

هاشمی افزود: ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت به عنوان معتاد مطرح می‌شوند ولی آمار دقیق‌تر حاکی از  ۵ درصد است و تعداد معتادین متجاهر ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر می‌شوند و در این مناطق ۴ تا ۸ هزار معتاد متجاهر داریم.  

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این امر پاکسازی و انضباط‌دهی در چند ماهه موجب شده در زمینه معتاد متجاهر بخش اعظمی از مشکلات حل شود و جا دارد که از تمام کسانی که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند تشکر کنم.

وی با بیان اینکه قوانین شهرداری ما را به عنوان امدادگر در نظر گرفته است افزود: هر جا مسؤولیتی به ما محول شده باشد، مطمئن باشید از هیچ‌گونه کمکی پرهیز نخواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری ۱۲ درصد آن به مسائل فرهنگی اختصاص یافته است افزود:  از این ۱۲ درصد مقدار زیادی به فرهنگسراها تخصیص پیدا می‌کند و در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. باید برنامه‌های فرهنگسراها بیشتر شود و تاکنون فرهنگسراها به سمت فعالیت‌های آیینی پیش رفته‌اند٬ اما باید در حوزه‌های دیگر نیز عمل کنند.

هاشمی با بیان اینکه در مساله معتادین متجاهر در شوش، مولوی و هرندی اقدامات خوبی از سوی شهرداری صورت گرفته است افزود: بافت فرسوده و ساختمان‌های موجود در این منطقه و محلات اجازه شکل گیری چنین آسیب‌هایی را ایجاد می کند و نکته مهم در اجرای طرح پاکسازی مناطق بازسازی بافت‌های فرسوده همین است و دولت نیز در این خصوص علاقه‌مند انجام اقدامات لازم است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که باید بافت‌های فرسوده این منطقه از بین برود تا مردم دوباره به این منطقه بازگردند و دیگر معتاد متجاهر در این منطقه نداشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد املاک شهرداری تهران که در اختیار مردم است گفت: در حال حاضر ۲ هزار ساختمان شهرداری تهران در اختیار مردم است و اگر یک ساختمان دیگر به پلیس بدهیم  مشکلی ایجاد نمی شود و از شهرداری منطقه ۱۲ می‌خواهم این بررسی را انجام دهد.

هاشمی درخصوص عدم حضور شهردار در جلسه هم اندیشی گفت: به جای آقای حناچی معاون ایشان در جلسه حضور داشتند و شهردار تهران یک در میان در جلسه هم اندیشی حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز