Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:47:54 GMT

کاهش حوادث رانندگی نیازمند راهکارهای عملیاتی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۴۱۸

کاهش حوادث رانندگی نیازمند راهکارهای عملیاتی است

به گزارش ایرنا، سردار یوسف حسینی روز یکشنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگیاران و راهوران محله استان کرمان افزود: به منظور اصلاح رفتارهای ترافیکی، باید بر روی باور افراد کار کرد و در کنار آن باید نرخ و هزینه جرم نیز افزایش یابد زیرا در حال حاضر با بی‌کیفرمانی به شدت مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته کمتر از یک درصد از متخلفان که سرعت غیرمجاز داشتند، جریمه شده‌اند و این موضوع نشان می دهد که باید برای این بحث یک راهکار جدی و اساسی اندیشیده شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به سابقه ۱۳ ساله طرح همیاران پلیس، ادامه داد: همیاران پلیس اولی اکنون به سنی رسیده‌اند که راننده و در سن ۲۱ سالگی هستند و باید بررسی شود که چه میزان آموزش های همیاران پلیس در رفتارهای این افراد تاثرگذار بوده است.

سردار حسینی با بیان این مطلب که برخلاف اقدامات مهندسی که زود بازده است، اثرگذاری اقدامات فرهنگی زمان بر است، گفت: باید سهم هر یک از عوامل تاثیرگذار در حوزه حوادث رانندگی مشخص شود.

وی اظهار داشت: سهم راه در بروز حوادث رانندگی بی بدیل و پراهمیت و حفظ امنیت راه‌ها بسیار مهم است و در کنار امنیت راه ها، باید به استفاده از خودروی خوب و استاندارد نیز توجه شود.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری در محورهای استان کرمان حدود ۱۷۰ میلیون تردد داشته‌ایم  و این حجم تردد بیانگر آن است که با قوانین و امکانات گذشته نمی‌توان حوادث ترافیک را کنترل کرد و در این رابطه باید به بروزسانی امکانات و هوشمندی سازی توجه لازم صورت گیرد.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۰ حادثه مربوط به مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز با اشاره به اینکه سال گذشته دو نفر در اثر حوادث گازی آتش‌سوزی و گاز گرفتگی فوت کرده بودند، اظهار کرد: علت حادثه گازگرفتگی منجر به فوت استفاده از وسایل پخت و پز (پلوپز سیار و غیره) به عنوان وسیله گرمایشی بوده است.

وی افزود: از عوامل حوادث آتش سوزی‌های رخداده استفاده از وسیله گازسوز غیراستاندارد نشت از شیلنگ گاز به علت فرسودگی، پارگی، پوسیدگی شیلنگ، نشت از شیلنگ، عدم یا نقص در بست، نشت گاز به علت فقدان ترموکوپل در وسایل گازسوز، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال (پرده) در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به بعضی علل ریشه‌ای در حوادث مصرف کنندگان گاز طبیعی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های گاز استان در کنترل این شاخص‌ها هیچ گونه نقشی ندارند و تنها تزریق ماده بودار کننده و پایش دوره‌ای آن را برعهده دارد، این شرکت‌ها فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص اقدام کرده است.

کشاورز تاکید کرد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت‌پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت‌وساز، کیفیت نظارت مهندسان سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز، کیفیت مصالح مورد استفاده در ابنیه شامل دودکش و غیره، انتخاب سیستم گرمایشی مناسب، کیفیت ساخت تجهیزات گازسوز، منازل استیجاری، عدم الزام بازرسی سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید و فروش و یا رهن و اجاره اماکن، میزان آگاهی مصرف کنندگان گاز طبیعی، فرهنگ عمومی شهروندان در توجه به توصیه‌های ایمنی از دلایل حوادث گازی در این استان بوده است.

وی از کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در طول سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر از آن خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ حادثه مشترکان در سطح استان رخ داده که پنج مورد مربوط به حادثه شهری و پنج مورد حادثه روستایی بوده است.

کد خبر 751343

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • راهکارهای کاهش استرس
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی