Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@23:09:06 GMT

بازیگر «خنده بازار» سر مزار کیارستمی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۴۴۸

از ستم روزگار
پناه بر شعر
از جور یار
پناه بر شعر
از ظلم آشکار
پناه بر شعر

 

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ابراهیم شفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب مغزی و فلج جوان انگلیسی در پی مصرف گاز خنده

یک جوان ۲۵ ساله در برتانیا می‌گوید که مصرف "گاز خنده" توسط او باعث شده که دیگر قادر به راه رفتن نباشد و به مدت ۶ هفته در بیمارستان بستری شود؛ این گاز در قلیان اکسیژن و با تایید وزارت بهداشت کشورمان در حال استفاده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گزارش تسنیم مبنی بر سرو قلیان اکسیژن در برخی کافی‌شاپ‌های تهران، وزارت بهداشت اعلام کرد که این دستگاه تأییدیه سازمان غذا و دارو را اخذ کرده است.  

طبق اعلام وزارت بهداشت، در این قلیان از ترکیب اکسیژن با گاز N2O (اکسید نیتروژن) استفاده می‌شود که به گاز خنده نیز شهرت دارد. اگرچه وزارت بهداشت با ادعای مطالعات بالینی انجام شده، این گاز را بی‌خطر و میزان ترکیب گازهای موجود در آن را استاندارد می‌داند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گاز در مواردی که مورد استفاده بیش از حد قرار گیرد، منجر به فوت نیز شده است!

سال گذشته بود که یک جوان 25 ساله در "ولز" به رسانه‌ها گفت که مصرف بیش از حد گاز خنده باعث شد او قادر به راه رفتن نباشد و او را به مدت 6 هفته در بیمارستان بستری کند.

او که "مولی" نام دارد گفت که پزشکان متوجه التهاب در نخاع و آسیب مغزی او به دلیل مصرف ماده‌ای شدند که به اکسید نیتروژن نیز معروف است.

اکسید نیتروژن که در قوطی‌های فلزی فروخته می‌شود، یکی از پرمصرف‌ترین موادی است که در بریتانیا در سنین بین 16 تا 24 سال استفاده می‌شود.

به همین دلیل نخست وزیر وقت، ریشی سوناک، ممنوعیت این فروش و استفاده از این ماده را در برنامه خود برای مقابله با رفتارهای ضداجتماعی اعلام کرد.

"مولی" فکر می‌کند این ممنوعیت ایده خوبی است.

او می‌افزاید که در طول همه‌گیری کرونا، خود را تنها و منزوی یافت و برای مقابله با حالات رو به وخامت روانی خود، شروع به خرید گاز خنده کرد.

وی ادامه داد: من هفته‌ای 10 جعبه می‌خریدم و هر جعبه حاوی 24 قوطی بود. پس از مدتی در دست و پاهایم احساس سوزن سوزن شدن داشتم.

فوق‌تخصص ریه: "قلیان اکسیژن" مبنای علمی ندارد

پس از چند ماه، "مولی" در مسیر خود به سر کار متوجه شد قادر به راه رفتن نیست.

در بیمارستان، پزشکان متوجه شدند که او دچار التهاب در نخاع و "آسیب شدید عصبی" شده است.

نیتروزاکسید می‌تواند با تداخل در متابولیسم ویتامین 12B به سیستم عصبی آسیب برساند.

"مولی" 6 هفته را در بخش توانبخشی گذراند و اکنون بهبود یافته است اما هنوز هم در دست و پاهایش احساس سوزن سوزن شدن دارد.

او می‌گوید: "من قبلاً یک دونده عالی بودم اما اکنون نمی‌توانم این کار را انجام دهم."

علاوه بر این گزارش،‌ پیش از این نیز آژانس نظارت بر مواد مخدر اتحادیه اروپا از استفاده تفریحی از نیتروزاکسید موسوم به "گاز خنده" و بروز مسمومیت‌های ناشی از آن ابراز نگرانی کرده بود.

با وجود این، وزارت بهداشت کشورمان استفاده از قلیان اکسیژن را که حاوی درصدی از این گاز است را بی‌خطر و در حد استاندارد اعلام کرده است! وزارت بهداشت کشورمان مدعی است در حال ارزیابی اثرات ناشی از مصرف این قلیان در 10 استان کشور است؛ اما آنچه در کافی‌شاپ‌های سطح کلانشهرهایی نظیر تهران دیده می‌شود، استفاده آزادانه از این قلیان و بدون اطلاع از خطرات و عوارض آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسیب مغزی و فلج جوان انگلیسی در پی مصرف گاز خنده
  • مادری که ۲۲ سال است هر پنجشنبه به مزار پسر شهیدش می‌رود + فیلم
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • ورود عجیب و خنده‌دار بازیکن تعویضی به زمین بازی / فیلم
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • متخصص ریه: قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • امروز با نیما: ختده سرد