Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (یکشنبه، ۱۴ مهرماه) پس از بازدید از شرکت مهندسی و توربین مپنا (توگا) در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: این فاز تعیین تکلیف شده است و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان امسال نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع فشارافزایی توسعه این فاز به مذاکرات با مپنا و بقیه شرکت‌ها بستگی دارد.

وزیر نفت درباره اینکه چرا توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از روز نخست به شرکت پتروپارس سپرده نشد، تصریح کرد: می‌خواستیم برای طرح توسعه این فاز سرمایه خارجی جذب کنیم، ضمن اینکه سکوی فشارافزایی نیز برای ما مهم بوده است و پتروپارس قرار بود در کنار این شرکت‌ها کار یاد بگیرد.  

زنگنه تصریح کرد: من معتقد نیستم در همه کارها باید از روز نخست دکترا بگیریم، گرچه داریم همین کار را می‌کنیم، اما این روش درستی نیست.

وی درباره اینکه آیا شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) از این پروژه کنار رفته است، افزود: بله کنار رفته است.

دوستی ۲۲ ساله با وزیر انرژی عربستان

وزیر نفت درباره دیدار با وزیر انرژی عربستان در مسکو هم پاسخ داد: عبوری دیدار کردیم و آنجا هم گفتم با ایشان دوستی ۲۲ ساله دارم و با تمام فراز و نشیب‌هایی که در روابط ایران و عربستان پیش آمده این دوستی ادامه داشته است و هیچ مشکلی برای دیدار با ایشان ندارم.

زنگنه با بیان اینکه اختلاف با عربستان را ما ایجاد نکردیم و می‌خواهیم در منطقه با همه دوست باشیم و آنها نیز نباید ما را دشمن خود بدانند، تصریح کرد: دشمن همه ما بیرون منطقه است.

وزیر نفت درباره ملاقات‌های دوجانبه‌اش در حاشیه بیست‌ویکمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف)، توضیح داد: تقریبا با همه وزیرانی که آنجا بودند دیدار داشتیم و درباره روابط دو جانبه و بازار با هم مذاکره کردیم، ضمن اینکه مذاکره خوبی با شرکت‌های روس داشتیم که ان‌شاء‌الله ادامه داشته باشد.

زنگنه درباره واگذاری شرکت ملی حفاری هم پاسخ داد: این شرکت سال‌هاست که در فهرست واگذاری قرار دارد، اما فعلا برنامه‌ای برای واگذاری آن وجود ندارد.

وزیر نفت درباره بازدید از یکی از کارخانه‌های گروه مپنا هم افزود: همانطور که انتظار داشتم مپنا پیشرفت خوبی داشته است و خوشبختانه همه کارخانه‌های این گروه در این شرایط فعال است.

زنگنه مپنا را شاخص نماد فناوری ملی دانست و یادآور شد: اتکا و سرمایه این شرکت در ابتدای تاسیس، سرمایه انسانی و ظرفیت تجربی بود و توانست با تکیه بر همین عوامل برای بخش نیروگاه‌سازی ایران کار بزرگی انجام دهد.

وی از حضور مپنا در بخش نفت هم استقبال کرد و با بیان اینکه امروز در این زمینه نیز صحبت‌هایی با مدیرعامل این شرکت انجام شده است، تصریح کرد: انتظارم از مپنا این است در بخش‌ «های‌تک» خدمات نفتی که اکنون در اختیار دو شرکت بین المللی است ورود کند.

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت مپنا در ماشین‌های دوار که قلب صنعت نفت است، پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: این شرکت همچنین می‌تواند در بهره برداری و تعمیرات ماشین‌های دوار به ما کمک کند.

زنگنه ادامه داد: آینده مپنا را خیلی روشن می‌بینم و امیدوارم به قله‌های جدیدی در توسعه فناوری ملی برسد و افتخارهای بیشتری برای جمهوری اسلامی ایران، مهندسان، متخصصان و کارگران به همراه داشته باشد.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت نفت افزون بر فروش نفت، توسعه را نیز در اولویت قرار داده است، تصریح کرد: وقتی نفت می‌فروشیم می‌توانیم توسعه را نیز تسریع و تقویت کنیم، ما یک سازمان برونگرا هستیم، البته باید درونزا هم باشیم.

زنگنه ادامه داد: درونزایی به این معناست که بیشترین کار را به داخلی‌ها بدهیم و از این فرصت برای توسعه صنعت داخلی و واحدهای فناوری و دانش بنیان داخلی هم استفاده کنیم.

این خبر در حال تکمیل است... 

کد خبر 4738522

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت ایران بیژن نامدار زنگنه فاز 11 پارس جنوبی چین پتروپارس قیمت دلار اربعین 98 بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی دلار تولید نفت خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی