Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور اعلام کرد که براساس برآوردهای انجام شده، ٦٠٠ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری این بیمارستان مورد نیاز است که تاکنون خیرین یک پنجم آن را تامین کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدهادی ایمانیه ظهر یکشنبه ١٤ مرداد در یک کنفرانس خبری با اشاره به وضعیت مرکز سرطان جنوب کشور که در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا در شهر جدید صدرا مراحل ساخت را طی می‌کند، گفت: اگرچه در سال‌های دور متوسط عمر افراد ٣٠ تا ٣٥ سال بوده اما امروزه با اقدامات پیشگیرانه و درمانی متوسط طول عمر به ٧٠ تا ٨٠ سال افزایش یافته به همین نسبت شانس ابتلا به بیماری سرطان نیز بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیشرفت‌های انجام شده در دنیا، ساخت یک مرکز فوق تخصصی سرطان در استان فارس برای ارائه خدمات به بیماران در جنوب کشور، به عنوان یک نیاز احساس می‌شد و در این راستا با حمایت‌های مرحوم آیت‌الله ایمانی؛ نماینده سابق ولی‌فقیه در فارس، فرمانده سابق سپاه فجر و مدیرکل اوقاف و امور خیریه وقت فارس، ساخت بیمارستات فوق تخصصی سرطان، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک با حمایت سپاه فجر فارس قرار است کار خاکبرداری این مرکز درمانی فوق تخصصی به عنوان یک کار عام‌المنفعه اجرایی شود، هزینه هر تخت از این بیمارستان، بدون تجهیزات را ٦٠٠ تومان برآورد و خاطرنشان کرد: برای این بیمارستان هزار تخت‌خوابی، ٦٠٠ میلیارد تومان نیاز است که تامین این میزان اعتبار، شاهد بهره‌برداری کامل از این مرکز تا سه سال آینده خواهیم بود.

او همچنین خواستار حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز برای سرعت گرفتن روند ساخت این بیماستان شد و گفت: در صورت حمایت مدیریت شهری برای تملک زمین موقوفه معزالوزرا، قادر به  رفع مشکل موجود خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور ادامه داد: قرار است تا ساخت کامل این بیمارستان با همکاری اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل مجتمع درمانی پژوهشی ابوعلی سینا واقع در صدرا محل درمان و نگهداری بیماران سرطانی راه‌اندازی شود که تحقق این مهم در گرو کمک شهرداری شیراز خواهد بود.

ایمانیه یادآور شد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با مراجعه به محل درمانگاه امام رضا(ع) در طبقه هشتم ارائه داده یا برای اطلاع از نحوه پرداخت این کمک‌ها با شماره تلفن ٣٢١٢٧٧١٢ در شیراز تماس بگیرند.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین با اشاره به اهمیت بیمارستان پیوند اعضا، گفت: تعداد و اهمیت نوع پیوندها و همچنین برگزاری جشن ده هزارمین پیوند در این بیمارستان، نشان از اهمیت این مرکز بزرگ نه تنها در ایران که دنیا دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استان فارس بيمارستان سرطان شيراز دکتر ایمانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق