Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساماندهی و فضای مجازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بیش از ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی به‌عنوان موکب در قالب مسجد به زوار اربعین حسینی خدمت گذاری می‌کنند.

«مرتضی طاهریان» در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: امکان برپایی موکب‌های موکب الاتحاد در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان با صورت مردمی و با همکاری کانون‌های مساجد فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه مواکب الاتحاد در نجف و کربلا و مرزهای خروجی کشور به استعداد 14 موکب در ایام اربعین حسینی به زوار اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد، تصریح کرد: تلاش می‌شود که این موکب‌ها موجب تقویت اتحاد و همدلی بیش‌ازپیش بین مردم ایران و عراق شود و تلاش شده از عزیزان مستقر در موکب‌ها نیز خواستیم که در خدمتگزاری در این موکب‌ها با برادران عراقی همراه شوند.

 

معاون ساماندهی و فضای مجازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ابراز کرد: عمده نگاه ما با توجه به مأموریت‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر داریم در قالب رخدادهای فرهنگی هنری با موضوع اربعین حسینی در خدمات‌رسانی به زوار است که یک نمونه همایش بزرگ علمدار کربلا بود که در استان ایلام برگزار شد.

 

طاهریان بابیان اینکه سوگواره ملی اربعین حسینی هرساله هم‌زمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود، یادآور شد: در سال‌های گذشته این برنامه با محوریت شعر و عکس برگزارشده و امسال نیز در حوزه نوحه‌سرایی چاوشی خوانی با استقبال خوب هنرمندان برگزارشده است.

 

 وی بابیان اینکه بیش از ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی به‌عنوان موکب در قالب مسجد به زوار اربعین حسینی خدمت گذاری می‌کنند، ابراز کرد: به عبارتی برای خدمات‌رسانی به زوار از مجموعه کانون‌هایی که در مسیر تردد زائران قرار دارند، تقاضا کردیم که همانند سال‌های گذشته و بیشتر در این امر مشارکت داشته باشند.

 

معاون ساماندهی و فضای مجازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بابیان اینکه خدمات این موکب‌ها در زمینه‌های پذیرایی، اسکان و برنامه‌های فرهنگی و دینی است، گفت: برگزاری نمازهای منظم جماعت یکی از درخواست‌های زائران در مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی بوده که با هماهنگی‌های انجام‌شده این امر در سطح کانون‌های مساجد و موکب‌های کانون‌ها به‌طور مستمر در ایام اربعین حسینی انجام می‌شود.

 

طاهریان، تصریح کرد: پیشنهاد می شود که با مشارکت استان ایلام و تولیت حرم حضرت ابوالفضل (ع) شبکه مساجدی که به نام و القاب حضرت ابوالفضل العباس (ع) مزین هستند را راه‌اندازی کنیم و در طول سال با اجرای برنامه‌های مختلف به ساحت مقدس حضرت عباس (ع) خدمت کنیم و آمادگی برای اجرای این طرح در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور وجود دارد.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 760 کانون مسجد در سطح کشور به نام مبارک حضرت ابوالفضل العباس (ع) مزین هستند، افزود: هم‌اکنون بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور فعالیت دارند که دارای 2 میلیون و 200 هزار نفر عضو هستند.

 

معاون ساماندهی و فضای مجازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: از تعداد 2 هزار و 760 کانون مسجد مزین به نام حضرت عباس (ع) ۵۴۰ کانون وجود دارد کم هم مسجد و هم کانون فرهنگی و هنری بانام حضرت ابوالفضل (ع) و یا القاب آن حضرت مزین است.

 

طاهریان با اشاره به اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور این آمادگی را دارد که در قالب یک کار مشارکتی بین ستاد کانون‌های مساجد کشور استان ایلام و حرم حضرت ابوالفضل (ع) در طول سال برنامه‌هایی را در این مساجد با محوریت شخصیت و فضایل حضرت ابوالفضل العباس (ع) و با استفاده از ابزارهای هنری برگزار شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی موکب اربعین کانون های مساجد موکب الاتحاد حضرت ابوالفضل ع کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند