Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@17:10:59 GMT

سارقان مسلح دریایی در آب‌های بوشهر دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۸۱۹

به گزارش فارس از بوشهر، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به استان بوشهر به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: امسال 98 برنامه در حوزه‌های مختلف دریابانی در دستور کار قرارگرفته است که بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر افزود: رونمایی از تندیس شهدای مرزبانی، حضور در مدارس و نشست با مرزنشینان از دیگر برنامه‌های دریابانی استان بوشهر در هفته ناجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مرزبانی دریابانی در سال 88 به‌صورت آزمایشی به‌فرمان مقام معظم رهبری در 16 استان کشور تشکیل شد، ابراز کرد: بعد از گذشت 10 سال، امسال ساختار رسمی سازمان مرزبانی نیروی انتظامی از سوی مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ‌شده است که نشان از موفقیت و کارآمدی دریابانی را دارد.

رضایی‌نژاد افزود: اخیراً کمیته امنیت دریانوردی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به مرزبانی در استان‌ها اعلام‌شده است.

صیادان می‌توانند با موتورهای دو زمانه در دریا تردد کنند

فرمانده دریابانی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مشکلات صیادان این بوده که اجازه تردد در دریا را با موتورهای دو زمانه شناور خود نداشته‌اند، اما با پیگیری‌های صورت گرفته مرزنشینان و صیادان می‌توانند با شناورهای فعلی و دو زمانه خود برای مدت سه سال پروانه کار دریافت کنند و تردد در دریا را داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق در استان بوشهر گفت: در سال جاری 9 تن مواد مخدر توسط دریانی مرزبانی بوشهر کشف‌شده که این کشفیات نسبت به سال گذشته  43 درصد افزایش داشته است.

رضایی‌نژاد افزود: در حوزه لوازم الکترونیکی 338 درصد ، کشف خودروهای خارجی43 درصد و سوخت 70 درصد افزایش کشفیات را در استان بوشهر داشته‌ایم.

144 میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم

فرمانده دریابانی استان بوشهر بابیان اینکه در سال جاری 119 شناور قاچاق توقیف‌شده است، تصریح کرد: ارزش این اجناس و سوخت‌های کشف‌شده قاچاق، معادل 144 میلیارد تومان بوده است.

دستگیری سارقان مسلح دریایی

وی از دستگیری سه سارق مسلح دریایی در آب‌های بوشهر خبر داد و گفت: این افراد تحت عنوان صیادی در دریا فعالیت داشتند که در موقع دستگیری، سلاح‌های جنگی و سرد و برخی کالاهای مسروقه از آن‌ها کشف شد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: افرادی که به‌واسطه تجارت یا صیادی در دریا فعالیت دارند و مورد سرقت واقع‌شده‌اند، به دریابانی استان بوشهر مراجعه کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان گودرزی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران کلانتری ۲۶ ماهدشت پنج سارق سابقه دار و حرفه‌ای که در زمینه سرقت در این منطقه فعالیت داشتند، شناسایی شدند.

وی مطرح کرد: در ادامه مأموران با ایجاد گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق فعالیت این سارقان، هر پنج متهم را در حین سرقت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه پلیس به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی، داخل خودرو و احشام اعتراف کردند و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان کرد: تمام مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند.

وی در پایان از شهروندان خواست هشدارهای انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6092141

دیگر خبرها

  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت