Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@09:45:09 GMT

31میلیارد تومان یارانه آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۳۸۳۹

با حذف ۷۰۰ هزار نفر یارانه‌بگیر،حدود ۳۱ میلیارد تومان از هزینه پرداخت یارانه در ماه در شروع غربالگری کم شد؛ رقمی که در قیاس با هزینه چند هزار میلیاردی یارانه نقدی در ماه قابل توجه نیست ولی می‌تواند شروعی برای توقف سنت غلط پرداخت یارانه همگانی باشد. ناطقان: با شروع حذف یارانه افراد پردرآمد در شهریورماه، اعلام شد که حدود ۲۰۰ هزار خانوار از جمع یارانه‌بگیران کنار گذاشته شدند و گزارشی از تعداد افراد منتشر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما اخیرا شریعتمداری - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی - آمار دقیق‌تری اعلام کرده است مبنی بر اینکه یارانه حدود ۱۷۰ هزار خانوار در مرحله اول قطع شده که تعدادی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

از این رو با حذف یارانه ۷۰۰ هزار نفری که به ازای هر کدام ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شد، از شهریورماه حدود ۳۱ میلیارد تومان کمتر برای پرداخت یارانه نقدی واریز شده است.

این در حالی است که  ۱۰سال است که دولت در هر ماه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی پرداخت می‌کند که در سال به  ۴۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد، رقم هنگفتی که طبق قانون قانون هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر صرف ۵۰ درصد درآمد هدفمندی برای خانوارهایی که در اجرای قانون دچار آسیب می‌شوند، پرداخت نشده و همواره هزاران میلیارد از منابع را هدر داده است.

۳۱ میلیارد تومانی که در نتیجه حذف یارانه‌بگیران ذخیره شده است نسبت به منابع سنگینی که در هر ماه برای حدود ۷۸ میلیون نفر پرداخت می‌شود قابل توجه نیست، اما همین شروع حذف و صرفه‌جویی هر چند اندک خود می‌تواند شروع خوبی برای ادامه اصلاح روند معیوب موجود باشد.

اگر روند حذف یارانه‌بگیران ادامه داشته باشد، تخمین زده می‌شودتا پایان امسال حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌های پرداختی کم و ذخیره خواهد شد که نه تنها مصارف یارانه نقدی را در سال بعد کاهش خواهد داد بلکه منبع خوبی را در اختیار دولت برای توزیع در بخش‌های دیگر تعیین شده در قانون هدفمندی از جمله تولید و بهداشت قرار می‌دهد، آن هم در شرایطی که در دوره فعلی دولت با مشکل تامین منابع در بودجه مواجه بوده و برای جبران کسری به سمت ذخایر ارزی صندوق توسعه ملی و یا انتشار بیشتر اوراق رفته است.

طبق قانون بودجه امسال باید سه دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند که به گفته مسئولان دولتی بین ۲۴ تا ۳۰ میلیون نفر را در بر می‌گیرد؛ از این رو اگر دولت که اعلام کرده پایگاه‌های اطلاعاتی خود را تقویت و آمار دقیقی از پردرآمدها دارد، برای حذف سه دهک بالایی ورود کند در سال نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی انجام شده و رقم ۴۲ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت یارانه هزینه می‌شود به به کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند که می‌تواند در ادامه به نحوی دیگر هزینه شود.

البته باید روند حذف یارانه‌بگیران در ماه‌های آینده را نیز دنبال کرد که آیا دولت به صورت موفقی ادامه خواهد داد و یا اینکه مانند چند سال پیش که برای غربالگری ورود کرد اما به هر دلیلی متوقف شد، اصلاح رویه غلط موجود را نیمه‌کاره باقی می‌ماند. منبع: ایسنا برچسب ها: یارانه ، آزاد ، حذف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یارانه آزاد حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  دکتر محمدرضا داداشی، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در خصوص این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳ صبح روزهای ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه میزبان متقاضیان رشته‌های علوم انسانی و علوم تجربی می‌باشد. وی ادامه داد: این آزمون با رقابت بیش از ۲۷ هزار نفر داوطلب در سطح استان گلستان در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی، برگزار می‌شود که دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد علی آباد، واحد آزادشهر، واحد گنبد و بندرگز نیز مجری برگزاری این رقابت مهم می‌باشند. نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به تغییر نوبت‌های برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح پنج‌شنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر پنج‌شنبه و علوم تجربی در نوبت صبح جمعه به رقابت خواهند پرداخت. دکتر داداشی با اشاره به برگزاری همزمان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو/معلم سال ۱۴۰۳ و تفاوت برگزاری آن نسبت به سال‌های گذشته افزود: امسال متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر دفترچه سوالات عمومی و تخصصی، یک دفترچه ویژه دریافت کرده که حاوی سوالات دروس (هوش و استعداد معلمی) و نیز (تعلیم و تربیت اسلامی) خواهد بود. داداشی گفت : کارت ورود به جلسه از ۲ اردیبهشت از طریق تارنمای سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفته و باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه، از روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در دو نوبت صبح و عصر، در محل دانشگاه منابع طبیعی گرگان فعال خواهد بود لذا داوطلبان، در صورت لزوم می‌توانند به این دانشگاه مراجعه کنند. وی  تاکید کرد: لازم است داوطلبان عزیز در زمان مقرر با همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه، مداد نرم و پاک‌کن در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند. همچنین همراه داشتن هرگونه وسیله‌ی اضافه مثل کیف، موبایل، ساعت هوشمند، ماشین حساب و هر نوع نوشیدنی و خوراکی و ... در جلسه آزمون ممنوع است.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید