Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خبر داد که درآینده نزدیک ۲۷ پروژه پژوهشی بخش معدن و صنایع معدنی به قرارداد، تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، «غلامرضا ملاطاهری» گفت: هدف ما در ایمیدرو، پژوهش برای پژوهش یا تکرار پژوهش نیست. از این رو، با اعمال یک سیاست جدید، این بخش را «تقاضا‌محور» کرده‌ و به همه واحدها فراخوان داده‌ایم تا مشکلات فناورانه و نیازهای پژوهشی خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۵۰ تقاضای پژوهشی از واحدهای صنعتی و معدنی کشور برشمرده شده که در قالب ۲۷پروژه در سامانه ساتع (سامانه عرضه و تقاضای پروژه‌های پژوهشی) فراخوان شده است. ملاطاهری ادامه داد: این تقاضاها با همکاری مجموعه ای از خبرگان صنعت و پژوهش بررسی و پس از دریافت پروپوزال (طرح تحقیق)، وارد مرحله انعقاد قرارداد خواهند شد.

 

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: این سازمان ۶۰۰ دوره عملی و تئوری برای استان‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی معادن روباز و زیرزمینی، ایمنی، بهداشت و رانندگی تدافعی در سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی افزود: ایمیدرو ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان فنی ‌و‌ حرفه‌ای، از ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش در حوزه‌های مذکور استفاده و بهره لازم را می‌برد.

 

انعقاد تفاهم نامه میان واحدهای تحقیق شرکت‌ها

ملاطاهری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان واحدهای تحقیق و پژوهش شرکت‌های تابعه و بنگاه‌های منتخب به عنوان یکی از دستاوردهای ایمیدرو، گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از انجام کارهای موازی و تکراری، تعهد بر آگاه‌کردن واحدها از نتایج پروژه‌های پژوهشی و استفاده یکدیگر از نتایج آن و نیز اجرای پروژه‌های مشترک صورت گرفت.

 

وی افزود: این اقدام موجب، کاهش هزینه‌ها، اجرای سریع تر پروژه‌های پژوهشی و در نهایت استفاده عملی از این پژوهش ها می شود.

 

مدیر مرکز آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: تاکنون واحدهایی همچون یونیدرو، مرکز هوشمندی، تهیه و تولید، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی فولاد، ذوب‌آهن، فولاد آذربایجان، فولاد آلیاژی و فولاد خراسان، مس سرچشمه، آلومینیوم المهدی، آلومینای ایران، چادرملو، گل‌گهر، میدکو با ایمیدرو در تحقق اهداف یادشده همگام و متحد شده‌اند.

 

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه ایمیدرو با جهاد دانشگاهی برای انتقال فناوری و تکنولوژی و نیز گسترده‌ترکردن حوزه فعالیت‌های بهره‌وری از دیگر موفقیت‌های این سازمان طی مدت اخیر است.

 

اضافه شده غیرفلزی ها در جایزه بهره وری امسال

ملاطاهری با اشاره به اینکه در فرآیند جایزه بهره وری امسال، ۱۲۰ نفر ارزیاب با کل واحدهای معدنی و صنایع ‌معدنی ارتباط برقرار می کنند، اذعان کرد: در این جایزه، علاوه بر صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و تولیدکنندگان سیمان و سایر صنایع معدنی نیز وارد این عرصه شده‌اند.

 

وی ادامه داد: امسال تعریف پروژه‌های بهبود نیز وارد جایزه شده که نتایج حاصل از اجرای این پروژه‌ها منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی و اثربخشی می‌شوند. ضمن آنکه به لحاظ مالی نیز در سطح بنگاه بسیار تأثیرگذار خواهند بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی کانون های فرهنگی هنری مساجد موکب اربعین ارزانی ایمیدرو پژوهش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدصادق خیاطیان، ضمن تأکید بر اینکه صندوق نوآوری، حامی جدی هر اقدامی است که منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شود، گفت: شاید یک دهه قبل بیشتر به دنبال رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم؛ اما امروز درباره زیست‌بوم بالغی صحبت می‌کنیم که حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته به ۵۳۰ همت (۵۳۰ هزار میلیارد تومان) رسیده است و بیش از  ۳۰۰ هزار نفر نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود:درحال حاضر سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP حدود ۲.۷ درصد است و طبق برنامه‌ریزی باید این سهم تا پایان برنامه هفتم به ۷ درصد برسد. برای دستیابی این هدف باید گام‌های مهمی برداشته شود. به اعتقاد ما، مهم‌ترین رویکرد در این مسیر، توجه به نقش شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های فولادی مانند فولاد مبارکه یا شرکت‌های صنعتی و معدنی مانند چادرملو در اقتصاد دانش‌بنیان است.  خیاطیان درخصوص ترغیب شرکت های بزرگ برای ورود به حوزه دانش بنیان تأکید کرد: یک راهکار این است که شرکت‌های بزرگ به جای استفاده از محصولات خارجی، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق دانش‌بنیان‌ها تامین کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی با استاندارد بالا و در تراز بین‌المللی تولید می‌کنند و راهکار دیگر، قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ است. وی ، رویکرد سوم را بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود : صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVCs) و سایر نهاد‌های تخصصی، یکی از راهکار‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در این حوزه است. قانون‌گذار نیز با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اعطای اعتبار مالیاتی، از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده است.  رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه معدن یکی از بخش‌های است که نفوذ فناوری و نوآوری در آن چندان اتفاق نیفتاده است. برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌هایی مانند رویداد چادرو (Chadro 2023) ( رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری چادرملو) حاکی از حرکت این صنایع به سمت استفاده بیشتر از فناوری و نوآوری است. خیاطیان گفت : ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زنجیره صنایع معدنی و ماشین‌آلات و ... مشغول فعالیت هستند. آمادگی داریم در صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری متقابل، نیاز‌های فناورانه را احصا و به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه ارائه کنیم.  

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد