Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سال گذشته ۲۴ هزار نفر زائر را از استان تا مرز جابجا کردیم که امسال ۸ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید علی سیدعلیخانی امروز (۱۴ مهر) در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی افزود: سال گذشته 24 هزار نفر زائر را جا به جا کردیم که امسال 8 برابر افزایش داشته است اگر با این روند ادامه یابد قطعاً در حمل زائرین به مشکل برمی خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه از 24 تا 29 مهر اوج برگشت زائرین است و نیازمند دستگاه های حمل و نقل بیشتر هستیم، ادامه داد: سال گذشته، از 550 دستگاه 350 دستگاه به اربعین دادیم و امسال مجبوریم بیش از 75 درصد از ظرفیت دستگاه ها را به اربعین اختصاص دهیم یعنی از 550 دستگاه حداقل 500 دستگاه را باید بفرستیم که با این وصف مجبوریم برخی سرویس های داخلی را تعطیل کنیم و کمیته زیر ساخت گفته است که از 2 هزار و 700 اتوبوس درون شهری نیز استفاده شود.

 

 

رضا فلاح هم گفت: جمعیت هلال احمر استان فعالیت خود را از 13 مهر تا پایان ماه ادامه خواهد داد و تا امروز حدود 21 نفر پزشک به کشورعراق اعزام شدند و حدود 29 پایگاه در محورهای اصلی، حوادث را پوشش می دهند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه درمان در داخل خاک عراق به عهده جمعیت هلال احمر است؛ گفت: طبق آمار نزدیک 167 نفر نیرو و 160 دستگاه در مراکز درمانی مستقر می شوند که جمعیت هلال احمر در برخی مراکز درمانی در هر یک از شهرهای عراق مستقر هستند به طور مثال در کربلا نزدیک 5 درمانگاه و در مسیر نجف به کربلا 7 پایگاه های درمانی مستقر شده اند که امیدوارم کار به بهترین نحو انجام شود.

 

دکتر صالحی، دبیر کمیته بهداشت و درمان در این جلسه گفت: نگرانی ها نسبت به وضعیت موکب ماهان به نسبت رفع شده اما فضای بیرون موکب به لحاظ خاکی بودن فضا هنوز نامناسب است.

 

 

حجت الاسلام محمد زاده، امام جمعه ماهان گفت: فعالیت این موکب از سال95 شروع و هرسال تکمیل تر شد و سال گذشته حدود 59 هزار نفر زائرین پاکستانی و ایرانی را پذیرایی کردیم و امیدواریم دستگاه های استان کمک کنند.

 

اثنی عشری، مسئول کارگروه اتباع خارجی افزود: طبق آماری که گرفته شد تاکنون هزار و 224 نفر از اتباع ثبت نام کردند که این تعداد رو به افزایش است.

 

 

گفتنی است، در انی جلسه تأکید شد: از زائرین پیاده رویی اربعین حسینی درخواست می شود که از هرگونه حمل مواد مخدر جلوگیری کنند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین هفته نیروی انتظامی کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی موکب اربعین کانون های مساجد علمدار کربلا ستاد اربعین حسینی حمل و نقل جاده ای استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان به ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در عرصه‌های فرهنگی، داوطلبی، امدادی و سلامت پرداخت.

وی با بیان اینکه مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: هلال احمر یک نهاد مردم محور و البته داوطلب محور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و به همین سبب باید در تمام شئون به این مسئله توجه ویژه داشت که اساس کار در هلال احمر حضور و نقش مردم است.

پرهیز از نگاه تجاری به هلال احمر و سازمان‌های مرتبط آن، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود تاکید کرد که باید در اجرا و برنامه‌ریزی‌ها، صیانت از جایگاه و اعتبار مردمی در این مجموعه در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ارتباط میان خیرین با جمعیت هلال احمر در امر سلامت و فعالیت های امدادی نیز اشاره کرد و آن را نشانگر جایگاه ارزنده این نهاد در میان مردم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: خدمت به مردم بر اساس معارف دینی عبادت است.

وی با اشاره به خدمت‌محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر به دنبال این است که در پرتوی کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند، ارتقاء سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف مورد اشاره حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بود. نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان آیات و روایاتی به اهمیت خدمت بی‌منت دین مبین اسلام اشاره کرد و بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه تاکید کرد.

نقش جمعیت هلال احمر در ارائه داروهای تک نسخه‌ای، مرور عملکرد جمعیت در برخی از حوادث، تشریح اثر بخشی فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال احمر در جامعه همچون طرح سحر، اشاره به نقش طلاب در جمعیت هلال احمر و اهمیت آموزش فرهنگ مواجهه با مخاطرات از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را دو مصداق مهم فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید ساختن مردم نسبت به آینده کشور است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به نشست سالانه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سال گذشته با محوریت امیدآفرینی و مسئولیت پذیری نیز اشاره کرد و افزود: با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بار دیگر یادآور شد که هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است.

وی یکی از مهمترین‌ترین فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را نیز ارتقا و رشد فرهنگ دینی در این مجموعه برشمرد و افزود: با توجه به همین مهم در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقاء برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر را به اتحاد، همدلی و صمیمیت در سطوح مختلف توصیه کرد.

ایستادگی مردم فلسطین زمینه پیروزی آنان‌ در آینده نزدیک است

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان به ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این ایستادگی را عامل پیروزی آنان در آینده دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امروز جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

به گفته وی دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علاوه بر آمریکا،‌ در میان جوانان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است.

وی برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ها دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی را نمونه دیگری از ضدیت با آزادی بیان در آن کشورها برشمرد و تصریح کرد: افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به کودک‌کشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر در برابر دشمنان استقامت کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال، اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این استان پرداخت.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901546

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد