Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:01:37 GMT

طیور ۲۲۰ روستای سمنان رایگان واکسینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۴۱۵۲

طیور ۲۲۰ روستای سمنان رایگان واکسینه می‌شود

حمیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲۰۰ هزار دُز واکسن آشامیدنی برای واکسیناسیون طیور روستاهای استان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل تهیه شده است.

وی ادامه داد: واکسناسیون رایگان طیور روستاهای استان سمنان همزمان با چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی شروع شده و به مدت سه هفته ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طرح واکسینه کردن طیور روستایی علیه بیماری ویروسی نیوکاسل در ۲ مرحله دیگر به فاصله سه تا چهار ماه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: اجرای طرح واکسینه طیور روستایی استان به صورت رایگان به وسیله ۵۰ گروه عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های آماده شده برای واکسینه کردن طیور روستایی ساخت ایران است و به دلیل آشامیدنی بودن واکسن، احتمال بروز عوارض جانبی اندک است.

وی ادامه داد: همکاری بخشداران، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای اطلاع رسانی به روستاییان به منظور همکاری در اجرای طرح ضروری است.

حسینی اضافه کرد: برای افزایش ضریب موفقیت در واکسیناسیون روستاییان ۲ ساعت قبل از حضور ماموران دامپزشکی طیور خود را تشنه نگاه دارند و ظرف آبخوری طیور را با آب معمولی شست و شو دهند.

اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ همزمان با سراسر کشور

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها و تولید گوشت مرغ درجه یک از جمله طرح‌های آماده افتتاح در روز ملی دامپزشکی در استان همزمان با سراسر کشور است، گفت: یک کشتارگاه طیور در گرمسار حائز رتبه درجه یک شد.

وی ادامه داد: هشت کشتارگاه‌ طیور در استان سمنان وجود دارد که براساس طرح ملی ممیزی کشتارگاه‌ها به منظور ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت، یک کشتارگاه در گرمسار دارای رتبه درجه یک شده  و تا ماه آینده چهار کشتارگاه دیگر در استان دارای رتبه یک می‌شود.

به گفته وی، کشتارگاه صنعتی طیور که موفق به دریافت رتبه درجه یک می‌شود، دارای خط کشتار تمام خودکار است که محصول خروجی از باقیمانده شکمی مرغ پاکیزه است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه گوشت مرغ دارای رتبه یک۴با گوشت مرغ رتبه ۲ و سه اختلاف قیمت دارد، ادامه داد: در ابتدای شروع طرح ارتقای بهداشت گوشت مرغ، گوشت بسته‌بندی درجه یک براساس میزان تقاضا در بازار استان سمنان عرضه می‌شود.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شترمرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان واکسن دامپزشکی طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط