Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با سراسر کشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بهمن ماه سال‌جاری در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه، برگزار می‌شود، افزود: زمان ثبت‌نام این آزمون نیز اواخر آبان‌ ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور، گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌های گهربار ایشان در جامعه محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از ماموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است، افزود: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی ازاقدامات مهم، لازم و تاثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و عارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از اهم اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

محمدپور تشریح کرد:‌ آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند

ادریس آقالو مدیر دارالقران سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان‌قرآن‌کریم از جمله مرد و زن سراسر استان از اقشار مختلف از جمله جامعه نابینایان، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش‌آموزان در ارومیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این آزمون قرآنی در مجموع ۱۱۴ نفر از حافظان‌قرآن از سراسر استان شرکت کرده اند که از این تعداد ۸۳ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند.

آقالو ادامه داد: در بین شرکت‌کنندگان ۲ نفر روشن‌دل نیز حضور داشت که قابل توجه بود.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.

آقالو گفت: نتایج آزمون یک ماه بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در این مرحله به آزمون شفاهی راه خواهند یافت.

وی افزود: افراد حاضر در صورت کسب نمرات لازم، درجه ۵، ۴ و ۳ را اخذ کرده و می‌توانند با این مدارک بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند