Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:07:30 GMT

ایرانشهر پر بارش‌ترین شهر کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۴۳۵۲

ایرانشهر پر بارش‌ترین شهر کشور شد

محمود دیانتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت سامانه قوی بارشی در ۲۴ ساعت اخیر نیز با شدت و دامنه بیشتر ادامه داشت به طوریکه حداقل از ۵۰ ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد که بارش‌های ۶ ایستگاه بیش از ۴۰ میلی متر بود.
وی با بیان اینکه بیشترین بارش شبانه روز گذشته با ۶۴ میلی متر در «مومان» کنارک ثبت شده است، افزود: در بین ایستگاه‌های هواشناسی نیز بیشترین بارندگی با ۲۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلی متر به ایرانشهر اختصاص یافت که این شهر به عنوان پرباران ترین شهر کشور در ۲۴ ساعت منتهی به ۹.۳۰ امروز معرفی شد. 
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دیروز از زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان نیز بارندگی‌های قابل توجهی گزارش شد به طوریکه از «ایرندگان» خاش ۴۵ میلی متر، «اسلام آباد» سراوان ۴۳، «پسکوه» سیب سوران ۴۰.۵ «سنیب» خاش ۲۵، «دشتوک» مهرستان ۲۲، «رحمت آباد» خاش ۱۹.۴، «خیرآباد بالای» زاهدان ۱۹، «کوشه» خاش ۱۷.۸، «لادیز» میرجاوه و «پیرآباد» سراوان ۱۵ میلی متر باران گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های ساحلی سیستان و بلوچستان نیز بارش‌های قابل توجهی باریده است، به طوریکه از ایستگاه «مومان» کنارک ۶۴، «سورکمب» چابهار ۵۰ و «کهیر» چابهار ۲۷ میلی متر باران گزارش شده است.
دیانتی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز تضعیف شده است، گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز و فردا نیز بارش‌های پراکنده در استان روی دهد که به صورت نقطه‌ای منجر به تشکیل روان آب و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها شود.

۹۹۰۸**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی هواشناسی بارش باران ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از اواخر چهارشنبه وارد فارس شد، بیشتر مناطق استان را تا امروز بهره‌مند از رحمت الهی کرد.
در این سامانه تا عصر امروز، شهرستان فیروز آباد با ۱۰۴ میلی متر رکورد دار بود و نور آباد ممسنی هم با ۹۲ میلی متر مکان دوم را به خود اختصاص داد در میمند هم ۸۳، قیروکارزین ۶۹، جهرم ۶۳ خنج و کازرون ۵۹، کوار ۴۷، زرین دشت ۴۶، اردکان ۴۰، فسا و داراب ۳۸ و رستم ۳۶ میلی متر باران بارید.
میزان بارش در شیراز هم ۲۵ میلی متر اعلام شده است و جمع بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر به ۲۵۰ میلی متر رسید.

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری