Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گوگل تصمیم دارد تا مزاحمت اطلاعیه‌های مرتبط با درخواست ارسال اعلانات وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را برای کاربران کم‌تر کند. گوگل تصمیم دارد تا مزاحمت اطلاعیه‌های مرتبط با درخواست ارسال اعلانات (نوتیفیکیشن ها) وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را برای کاربران کم‌تر کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ubergizmo، حتما در هنگام استفاده از مرورگر کروم به وب‌سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که از شما برای ارسال نوتیفیکیشن های مرتبط با آن وب‌سایت سوال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اعلانات معمولا توسط وب‌سایت‌ها برای اطلاع‌رسانی در رابطه با به‌روزرسانی‌هایشان استفاده می‌کنند. با این‌ حال، پنجره درخواست ارسال اعلانات ممکن است برای برخی آزاردهنده و مزاحم باشد اما خبر خوب برای این افراد این است که به‌زودی می‌توانند از دردسر این پیام‌ها راحت بشوند.
 
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از XDA Developers حاکی از آن است که گوگل به دنبال تغییر برخی از قابلیت‌های کروم نسخه دسکتاپ و اندروید است که موجب می‌شود تا درخواست این اعلانات کمتر آزاردهنده شود.
برای مثال در کروم نسخه اندروید درخواست نمایش اعلانات با جنجال کمتری روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند پس‌ از انجام کارهای ضروری به اقدام به پاسخ‌دهی به این درخواست بکند.
     
با این‌ حال به نظر می‌رسد که گوگل برای نسخه دسکتاپ قصد دارد تا این درخواست‌ها را به‌صورت کامل بلاک کند.
این درخواست‌ها برای تمامی وب‌سایت‌ها به‌ غیر از آنهایی که شما اجازه  ارسال اطلاعیه به آنها را داده‌اید بلاک شده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد که کروم به‌صورت خودکار در رابطه با علاقه شما می‌آموزد و اگر برای چند بار اطلاعیه‌ها را بلاک کنید، کروم به‌صورت خودکار و بر اساس عادت گذشته شما تمامی آن اطلاعیه‌ها را بلاک خواهد کرد.
 
البته بهتر است به خاطر داشته باشید که این تغییرات هنوز روی کروم اعمال نشده‌اند پس تضمینی برای تبدیل آن به یک قابلیت واقعی و اصلی کروم وجود ندارد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کروم گوگل مرورگر وب نوتیفیکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه

با توجه به اشغال تهران توسط متفقین در سال‌های جنگ جهانی دوم، رفت و آمد در تهران از ساعت ۲۳ تا ۵ صبح روز بعد بدون مجوز فرمانداری تهران ممنوع بود.

اطلاعیه فرمانداری نظامی تهران در این باره را به نقل از روزنامه اطلاعات ۷ اردی‌بهشت ۱۳۲۳ بخوانید و عکسی از میدان توپخانه در همین سال را تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند