Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد طرح سیاسی معاهده عدم تجاوز با چند کشور عربی در حال پیشرفت است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، مدعی شد در حال پیشبرد طرح امضای معاهده عدم تجاوز با چند کشور عربی است.

کاتس در این خصوص در توییتر خود نوشت: «اخیرا با حمایت آمریکا، در طرح ابتکاری سیاسی برای امضای معاهده عدم تجاوز با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس پیشرفت داشتیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با تمجید از این اقدام خود مدعی شد: «این حرکت تاریخی خواهد شد و به مناقشه منطقه پایان خواهد بخشید و همکاری‌ها را تا زمان رسیدن به توافق صلح ارتقاء می‌دهد».

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: پیش‌نویس اولیه این معاهده را به وزرای امور خارجه چند کشور عربی و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه دونالد ترامپ در روند صلح خاورمیانه، ارائه کرده و نظر او را جویا شده است. با این حال، شبکه آروتز اسرائیل در این خصوص اعلام کرد توافق کامل صلح در حال حاضر به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و درگیری‌های آن با فلسطینی‌ها امکان‌پذیر نیست.

پیش از این کاتس به همراه عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، ضمن حمایت از این طرح، ایران را به تروریسم متهم کرده و خواستار آن شده بودند که جامعه جهانی علیه تهران اقدام کند. این اتهامات در حالی از سوی اسرائیل و عربستان سعودی به ایران نسبت داده می‌شود که همگان از اعمال و جنایات آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی و یمن باخبر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل کشورهای عربی پیمان عدم تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است