Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان استرالیا با بیان اینکه دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نخواهد شد، گفت که این تصمیم را بر اساس رویه‌های قانونی داخلی استرالیا اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستین پورتر دادستان کل استرالیا امروز (یک‌شنبه) طی بیانیه‌ای تصریح کرد که رضا دهباشی دانشجوی ایرانی زندانی در استرالیا نباید به آمریکا مسترد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرد که در هر شرایطی در این پرونده خاص، رضا دهباشی تبعه ایرانی که 13 ماه است در استرالیا در بازداشت به‌سر می‌برد، به آمریکا تحویل داده نخواهد شد.

پورتر افزود: تصمیم من برای عدم استرداد رضا دهباشی کاملا مطابق با رویه‌های قانونی داخلی استرالیا و بر اساس اختیاراتی است که قوانین کشورمان به دادستان کل می‌دهد.

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که ایران اعلام کرد دو تبعه استرالیایی را که چندی پیش در تهران به دلیل اتهامات جاسوسی بازداشت شده بودند، آزاد خواهد کرد. ایران همچنین اعلام کرد که رضا دهباشی به کشور بازگشته است.

دادستان استرالیا به گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط میان آزادی این افراد با یکدیگر پاسخ نداد و در بیانیه خود تصریح کرد: دولت استرالیا درباره جزئیات پرونده‌های خاص اظهار نظر نمی‌کند.

بنابر این گزارش، رضا دهباشی کیوی شهروند ایرانی 38 ساله است که در سپتامبر 2018 در استرالیا به اتهام ارسال تجهیزات آمریکایی در زمینه هواپیمایی و موشکی به ایران بازداشت شد. وی دانشجوی دانشگاه کوئینزلند بوده و در حوزه مبارزه با سرطان پوست فعالیت‌های تحقیقاتی داشته است.

پس از بازداشت دهباشی، آمریکا تلاش کرد تا با دستاویز قرار دادن شش اتهام، ازجمله تلاش برای صادرات تقویت کننده‌های برق ساخت آمریکا که به عنوان تجهیزات دفاعی طبقه بندی می‌شوند، دولت استرالیا را متقاعد کند که او را به آمریکا تحویل دهد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از بازداشت یکی از دانشجویان معترض در آمریکا که وایرال شده، نوشت: «به بند کشیده شدن ‎آزادی در ‎آمریکا - رسانه‌های آمریکایی: دستگیری حداقل ۹۰۰ نفر از معترضان توسط ‎پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از ‎غزه».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • دیوان بین‌المللی کیفری از اظهارنظر درباره موضوع حکم بازداشت نتانیاهو خودداری کرد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است