Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: سردار علیرضا لطفی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا درباره امکانات و تجهیزات این مرکز گفت: امکانات علمی و فنی که در مراکز تشخیص هویت تهران بزرگ وجود دارد در کشور کم نظیر است. ما در این مرکز آزمایشگاه‌های بسیار مجهزی داریم که با استفاده از ظرفیت آن‌ها جرائم سریعتر کشف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اینکه مدت زمان کشف جرم در تهران چقدر است، گفـت: زمان کشف جرم در پلیس آگاهی متفاوت است، اما می‌توان گفت که برخی از جرائم توسط تیم تشخیص هویت در همان صحنه وقوع جرم کشف می‌شود، اما کشف برخی دیگر از جرائم ممکن است روند زمانی بیشتری را طی کند که این موارد به مولفه‌هایی مانند آثاری که در صحنه جرم وجود دارد و ... بستگی دارد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت در پاسخ به پرسشی در مورد فراوانی جرائم جنایی و سرقت‌های خشن در تهران گفت: آمار این جرائم در تهران بسیار پایین است و بیشترین مواردی که ما با آن مواجه هستیم مربوط به سرقت‌های خرد است که در این خصوص نیز برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده ایم که با مشارکت دیگر یگان‌ها در حال انجام است.

به گفته لطفی جمع‌آوری معتادان متجاهر و ... نیز جزو مواردی است که درهمین راستا انجام شده است چرا که بیشترین مشکل سرقت‌های خرد و عمده این سرقت‌ها نیز از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود و شامل مواردی نظیر لوازم داخل خودرو و ... است.

شناسایی لیدرهای جریان دستفروشی

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، گفت: پیش از اجرای طرح ساماندهی دستفروشان تعدادی از لیدرهای فروش خیابان به دستفروشان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس، سردار بیات فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران عصر امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته ناجا گفت: امیدواریم در هفته ناجا بتوانیم گزارش عملکردی از همکارانم را به مردم خوب تهران ارایه کنم.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: رسانه باید پلی باشد بین آحاد جامعه و پلیس و به خاطر همین همیشه استقبال کرده ایم از تعامل و ارتباط با اصحاب رسانه.

وی افزود: من توفیق داشتم چند سالی را در معاونت اجتماعی ناجا با رسانه ها به صورت مستقیم حشر و نشر داشتم و به خوبی با رسانه آشنا هستم و می دانم با کمک رسانه چگونه می توان به مردم و آحاد جامعه کمک کرده و خدمت رسانی کرد.

سردار بیات گفت: یگان حفاظت شهرداری تهران قبل از سال ۹۲ در قالب یگان اجرایی شهرداری تهران انجام وظیفه میکرد و شرح وظیفه اش این بود که کلیه اموال و ابنیه و تاسیسات و امکانات و ساختمانهای فیزیکی دارای رده حفاظتی بود را حفاظت کند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: بحث های انضباط شهری و اجرای احکام قضایی مربوط به ساخت و سازها و همچنین پاکسازی معابر از دستفروشان و بساط گستران از دیگر وظایف ما است.

وی خاطرنشان کرد: در اسفند سال گذشته طرح پاکسازی معابر از دستفروشان را در خیابان ولیعصر و تقاطع آن با خیابان انقلاب را به اجرا درآوردیم.

سردار بیات افزود: البته دستفروشانی که از این محل جمع شدند به محل های سرپوشیده منتقل شدند و اتفاقا آن افراد لیدری که اقدام به فروش خیابان کرده بودند هم دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: اصل دستفروشی در قانون جرم نیست اما سد معبر و بستن پیاده رو و مانع ایجاد کردن حتما تخلف بوده و جرم محسوب می شود.

وی گفت: بسیاری از دستفروشان افراد بی بضاعت هستند و محل ارتزاقشان از همین مسیر است و ما اصلا برخورد را سرلوحه کار نداشتیم بلکه می خواستیم اینها را ساماندهی کنیم.

سردار بیات تصریح کرد: کسبه و مردم هر دو گروه از عملکرد پلیس در ساماندهی دستفروشان راضی بودند البته بعضی هم از کسبه گله مند بودند که البته در نهایت یک تعامل بین دستفروشان و کسبه ایجاد شده بود.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران ادامه داد: برنامه میان مدت و دراز مدتی هم برای ساماندهی دستفروشان داشتیم تا با توجه به عواقبی که بساط گستری می‌تواند داشته باشد جلوگیری شود.

وی افزود: با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان حدود ۱۸ درصد میزان وقوع جرایم خرد در محل‌های مورد نظر کاهش یافت که این نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح بود.

سردار بیات گفت: این طرح در منطقه یک حوالی میدان تجریش، منطقه ۱۳، منطقه ۱۹ بخش عبدل آباد، منطقه ۱۱ و منطقه ۶ محدوده چهارراه ولیعصر به اجرا درآمد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح یک فقره درگیری هم با دستفروشان نداشتیم و اتفاقا از چند روز قبل از اجرای طرح لیدرهای این جریان که قلدری می‌کردند دستگیر شدند.

ادامه دارد....

منبع: فردا

کلیدواژه: سرقت های خرد پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان