Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۶۶۲ روستا در استان دارای طرح هادی است و طرح هادی ۳۶۲ روستا بررسی شده و کار تهیه حریم طرح‌های هادی شروع شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی فرخزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین 824 روستا در قالب 46 دهستان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جمعیت 336هزار نفری روستایی استان، افزود: 630 روستا دارای دهیاری و 194 روستا هم فاقد دهیار است و همچنین 654 روستا دارای شورا است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه 2ونیم درصد جمعیت استان در حوزه عشایری قرار دارند، گفت: 56درصد از تعداد کل روستاهای دارای دهیاری نیز تحت پوشش فعالیت‌های دهیاری قرار دارند.

فرخزاد ابراز کرد: فعالیت‌های عمرانی خوبی در حوزه روستایی انجام شده که از سال 92تا سال جاری 440 میلیارد تومان بودجه عمرانی روستایی را داشتیم و در دهه فجر امسال هم 50میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی روستایی در استان افتتاح خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در روزهای اخیر 10 پروژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با اعتبار 4میلیارد تومان در روستاهای منطقه الموت و طارم افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه 30درصد از ارزش افزوده در مناطق روستایی استان هزینه می‌شود، ادامه داد: تاکنون 278روستای استان گازرسانی شده و اکنون 85درصد از روستاها گاز دارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: آمار تعداد خانوار عشایری استان از 250خانوار در سال 87 به 2هزار و 300 خانوار در سال جاری رسیده که روند افزایشی را در پیش گرفته است.

فرخزاد گفت: در بخش راه های روستایی در حد متوسط کشوری قرار داریم و از 5هزار و 100 کیلومتر راه روستایی در استان 51درصد آسفالته، خاکی37درصد و 12درصد هم شوسه است.

این مسئول ابراز کرد: 87فضای ورزشی در روستاها داریم که 0/3 از ارزش افزوده را در سال گذشته به فضای ورزشی روستایی اختصاص دادیم و 430هزار متر فضای ورزشی روستاهای ما است و امروز 86درصد جمعیت روستایی استان از آب سالم برخوردارند و 336کیلومتر خط انتقال آب را داریم.

اجرای بیمه مسکن روستاها برای اولین بار در قزوین

وی عنوان کرد: 100درصد روستاهای دارای بیش از 5خانوار استان قزوین از نعمت برق برخوردارند و برق 13روستا هم در روزهای اخیر افتتاح شد.

فرخزاد ادامه داد: سال گذشته و امسال در حوزه آموزش و پرورش نیز 57مدرسه با 312 کلاس درس روستایی با اعتبار 44 میلیارد تومان مرمت و بازسازی و ساخته شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در حوزه خدمات بهداشتی 100درصد جمعیت روستایی از خدمات بهداشتی برخوردارند و 263 خانه بهداشت داریم.

این مسئول بیان کرد: در بنیاد مسکن حدود 50درصد از خانه‌های روستایی مقاوم سازی شد و بیمه اماکن مسکونی روستایی با همت دفتر روستایی استانداری اتفاق افتاده و اولین منطقه در کشور هستیم که بیمه مسکن روستایی انجام شد.

وی اضافه کرد: 662 روستا در استان دارای طرح هادی است و طرح هادی 362 روستا بررسی شده و کار تهیه حریم طرح‌های هادی شروع شده است.

فرخزاد عنوان کرد: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز توانستیم در اکثر نقاط به ویژه حریم رودخانه ها را رهاسازی کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: در بحث خدمات رسانی فناوری اطلاعات از 824روستای استان نیز 703 روستا دارای سرویس خانگی ثابت، 450 روستا دارای تلفن بی سیم و شبکه همراه اول است، 300روستا دارای تلفن نسل سوم و چهارم و 740روستا تحت پوشش اینترت است.

این مسئول در پایان بیان کرد: در بحث گردشگری با رویکرد اشتغالزایی سال گذشته و امسال 170میلیارد تومان تسهیلات در قالب 1264 طرح روستایی اختصاص یافت که 3500 اشتغال مستقیم ایجاد کرد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: سال گذشته راه ۱۰۸ روستای استان به طول ۱۳۴ کیلومتر احداث شد که از لحاظ میزان احداث در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته‌ایم.

حسن شهبازی از بهره مندی ۴ هزار و ۵۲۲ خانوار از این راه های احداث شده خبر داد و افزود: با این اقدام شاخص برخورداری روستا‌های استان از راه آسفالته در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، پنج درصد افزایش یافته و به ۷۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری احداث راه روستایی در سال گذشته ۸۰ کیلومتر بود که توانسته‌ایم بیشترین از این میزان را تحقق ببخشیم.

هزینه کرد ۸۷۱ میلیارد تومانی برای ساخت راه‌های روستایی در کردستان

 رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اذعان کرد: برای سال‌جاری نیز احداث ۱۹۷ کیلومتر را روستایی در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷۱ میلیارد تومان برای احداث راه‌های روستایی در استان هزینه شد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی با وجود اقدامات مثبتی که با حمایت‌های استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است، اما برای نزدیک شدن به میانگین کشوری نیازمند اعتبارات جهشی هستیم.

شهبازی با اعلام اینکه در سال جدید علاوه بر برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه‌های جدید، اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: تامین بودجه پروژه‌های راه روستایی از منابع استانی و فقط تامین قیر برعهده سازمان راهداری است. 

 استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی