Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز، 14 مهر ماه در جلسه شورای اقامه نماز با اشاره به وجوب برگزاری فریضه نماز جماعت در مدارس اظهار کرد: مثلث خانه، مدرسه و مسجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ نمازخوانی و همگرایی بیشتر اولیای مدرسه با دانش آموزان در تعمیق فرهنگ قرآنی دارد؛ خانواده نقش مهمی در آموزش فرآیند آموزش نماز بین فرزندان خود ایفا می کنند و در این راستا همراهی مدرسه و مسجد در نهادینه شدن فرهنگ برپایی نماز اول وقت نقش مهمی برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انگیزه و جهت گیری را در برپایی نماز، اصل، دانست و افزود: بر طبق آیات و روایات اسلامی، نماز جماعت اول وقت، همیشه سفارش شده و مدیران ستادی، فرهنگیان و مدیران مدارس وظیفه سنگینی در استمرار این واجب عینی عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بخشنامه مقام عالی وزارت در اقامه نماز جماعت، تصریح کرد: همکاری ائمه جمعه و جماعات، خانواده ها و همچنین خیران در گسترش فضاهای نمازخانه ها نقش مهمی در تعمیق فرهنگ دینی در بین مدارس دارد.

جهان آرای با اشاره به اختصاص زمان 30 دقیقه ای به اقامه نماز در مدارس، خاطرنشان کرد: ساعت نماز جماعت از برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش است و مدیران موظفند بر اساس برنامه ریزی های آموزشی این فریضه دینی و اخلاقی را به بهترین شیوه اجرایی کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حجازی، رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ نماز در بین خانواده ها، گفت: تشکیل شورای نماز در مدرسه، آموزش دینی خانواده ها با محوریت انجمن اولیا و مربیان تهیه گزارش های خبری از اقامه نماز جماعت در مدارس گام های بلندی در جهت تعمیق فرهنگ نماز محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اجتماعی نماز جماعت در مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس