Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:18:48 GMT

توسعه اقتصادی باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۶۱۶۰

توسعه اقتصادی باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رابطه حجم پرونده‌های قضائی و اقتصاد، تشکیل «شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری» را باعث کاهش حجم پرونده‌های قضائی دانست و گفت: هرچقدر اقتصاد کشور توسعه یابد، از حجم پرونده‌های قضائی کاسته می‌شود. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی در مراسم امضای تفاهم نامه تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری با اشاره به تاثیر این تفاهم نامه در کاهش حجم پرونده‌های قضائی کشور اظهار کرد: این تفاهم‌نامه و اجرای آن باعث خواهد شد تا از حجم پرونده‌های قضائی در کشور کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: علاوه بر تاثیر این تفاهم نامه در کاهش پرونده‌های قضائی، یک نکته حائز اهمیت هم وجود دارد و آن رابطه معناداری است که بین حجم پرونده‌های قضائی و اقتصاد کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این رابطه به شکلی است که هر چقدر اقتصاد کشور توسعه یابد، از حجم پرونده‌های قضائی کاسته می‌شود و این موضوع تنها مرتبط با پرونده‌های اقتصادی نیست بلکه در پرونده‌های دیگری از جمله موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که بعضاً در مسائل اقتصادی ریشه دارد، تاثیر گذار است.

شافعی اضافه کرد: وقتی اختلافی ایجاد می‌شود و پرونده در محاکم قضایی مطرح می‌شود، طبیعتاً یک نفر محکوم می‌شود و یک نفر برنده و این یعنی یک طرف این اختلاف، نارضایتی است ولی ایجاد شوراهای حل اختلاف می‌تواند اختلاف را از بین ببرد و این مسئله اثرگذاری بسیاری در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد

علیرضا حسین بیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش سید محمود میرابوالقاسمی عضو شورای حل اختلاف شهرستان بهاباد این پرونده مهریه در کنار مزرعه کشاورزی به سازش ختم شد.

وی با بیان اینکه ۷ میلیارد ریال وجه رایج کشور، ۱۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۱۱۴ عدد گل رز میزان مهریه این پرونده بود، اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های مختلف اعم از نفقه، مهریه و.... را به صورت فوق العاده رسیدگی و در خارج از محیط دادگاه به صورت سازشی حل و فصل کنند.

کد خبر 6097936

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است