Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:16:06 GMT

گردشگری در روستاهای استان رونق یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۶۳۷۷

گردشگری در روستاهای استان رونق یابد

استاندار آذربایجان غربی خواستار تشکیل شورای توسعه با مشارکت نخبگان و ریش سفیدان در روستاهای استان شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی شهریاری در همایش دهیاران و بخشداران استان که به مناسبت روز ملی روستا در محل استانداری برگزار شد، روستاها را از کانون های اصلی توسعه کشور عنوان کرد و گفت: با شناسایی ظرفیت ها و استفاده از توانمندی های روستایی می توان مسیر رشد و توسعه کشور را هموارتر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از دهیاران استان خواست با تشکیل شورای توسعه روستا و استفاده از ظرفیت شوراها و نخبگان محلی، مسائل و مشکلات روستاها را پیگیری کنند.

شهریاری تاکید کرد: هر روستا برای خود یک ظرفیت خاص دارد که دهیاران باید با مشارکت مردم این ظرفیت ها را شناسایی و از آن ها در جهت پیشرفت و توسعه روستا استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به گردشگری روستایی نیز گفت: اکثر مناطق روستایی آذربایجان غربی دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری هستند که دهیاران می توانند با معرفی این جاذبه ها و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، گردشگری را در روستاهای خود رونق بخشند.

ارائه آموزش های لازم به روستاییان توسط دهیاران در بخش کشاورزی بویژه ترویج کشت های جایگزین و طریقه استفاده از روش های آبیاری نوین از دیگر تاکیدات مقام عالی استان در این همایش بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ضرورت تشویق کشاورزان نسبت به بیمه نمودن محصولات خود گفت: با بیمه محصولات کشاورزی، بخش زیادی از خسارت های ناشی از تغییرات آب و هوایی جبران و کشاورزان و باغداران کمتر دچار مشکل مالی می شوند.

شهریاری در ادامه از دهیاران خواست روستاییان را برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشویق نمایند.

وی اظهار کرد: روستاییان و عشایر می توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از مزایای مختلف این صندوق از جمله مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

مقام عالی استان استفاده از تسهیلات طرح های اشتغال زایی روستایی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: دهیاران می توانند با معرفی طرح از این تسهیلات بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در جهت توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: علی رغم تمامی مسائل و مشکلات و محدودیت های مالی، بیشترین پروژه های گازرسانی، برق رسانی و آبرسانی روستایی در دولت های یازدهم و دوازدهم اجرا شده است.

شهریاری با بیان اینکه در هفته دولت سالجاری پروژه های آبرسانی روستایی به ارزش 350 میلیارد تومان در استان کلنگ زنی شد، افزود: در حوزه گازرسانی روستایی نیز میانگین برخورداری روستاهای استان تا دو سال آینده به بیش از 80 درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان دارای برق هستند و برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار نیز در دستور کار است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با تبیین شرایط حاکم بر کشور نیز گفت: بی تردید با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و با وحدت و همدلی مردم، از این شرایط دشوار نیز با سربلندی عبور خواهیم کرد.

شهریاری تاکید کرد: در برهه کنونی همه جریانات و گروه های سیاسی باید با درک شرایط، وحدت و همدلی را که رمز پیروزی در برابر دشمن است سرلوحه خود قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: کارگران در همه عرصه‌ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

وی روز کارگر را به کارگران که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

کد خبر 6089167

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد