Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معماران ایرانی از استودیو معماری میراژ، در رقابتی که بین معماران سراسر جهان برای طراحی سالن کنسرت ملی کلانشهر ویلنیوس، پایتخت کشور لیتوانی، برگزار شد، بهترین طرح پیشنهادی را ارائه دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران ایرانی سالن کنسرت ملی پایتخت لیتوانی را به شکل یک مکعب تماما شیشه‌ای طراحی کرده‌اند که انرژی خود را از طریق خورشید تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمای بیرونی این ساختمان مکعبی از دو لایه شیشه‌ای ساخته می‌شود که انرژی خورشیدی را به خود جذب می‌کند. این بنای زیبا شب‌ها به یک اثر هنری بسیار خارق‌العاده با نمایش‌های هولوگرافی تبدیل می‌شود.

معماران استودیو میراژ برای این‌که سالن کنسرتی پایدار در کلانشهر ویلینوس طراحی کنند، نه تنها سازه‌ای احداث می‌کنند که میزان انرژی خورشیدی تولیدی آن بیش از مصرف انرژی ساختمان است، بلکه از مواد بازیافتی برای ساختن آن بهره گرفته‌اند و سعی کرده‌اند اثرات محیطی را در آن به حداقل برسانند. سالن کنسرت جدید در Tauras Hill، پارکی بسیار محبوب در میان ساکنان پایتخت لیتوانی و در محل یک ساختمان اداری قدیمی احداث می‌شود که مردم از این پارک چشم‌اندازی زیبا از تمام شهر داشتند.

 معماران ایرانی با الهام از طبیعت، اطراف سالن کنسرت ملی ویلینوس را به شکل یک مکعب شیشه‌ای با پوششی از شیشه شفاف در نمای خارجی و استفاده از شیشه مات در داخل ساختمان طراحی کرده‌اند. شیشه‌های به‌کار برده شده در ساخت این مکعب متشکل از پنل‌های خورشیدی است که به میزان زیادی انرژی خورشیدی تولید می‌کند، به طوری که انرژی تولید شده سالن بیش از انرژی مصرفی آن است. استفاده از ۱۸ هزار نمایش هولوگرافی در این ساختمان آن را به یک الماس درخشان تبدیل کرده است و وجود انواع مختلفی از تصاویر انتزاعی و سورئال باعث می‌شود بازدیدکنندگان هیچ‌گاه نمایی تکراری از آن را تجربه نکنند.

سالن کنسرت با ظرفیت ۵۵۰ نفر در زیر زمین احداث می‌شود و قسمت بالایی آن که در سطح زمین ساخته می‌شود میزبان کارگاه‌ها و سالن‌های آموزشی و اهداف دیگر است. این ساختمان در محل یک ساختمان اداری قدیمی بنا می‌شود که معماران از مصالح بازیافتی ساختمان قبلی برای احداث آن بهره گرفته‌اند تا میزان اثرات زیست‌محیطی را به حداقل برسانند.

کد خبر 392300

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عجایب شهر معماری معماری شهری هنرمند ایرانی لیتوانی سالن کنسرت کلانشهرهای جهان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص و جمله جنجالی بهنام بانی وسط کنسرت

تصاویری از رقص بهنام بانی، خواننده پاپ در کنسرت اخیر خود، در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده است./ viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • فیلم رقص و جمله جنجالی بهنام بانی وسط کنسرت
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات