Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد شریفانی عصر امروز یکشنبه 14 مهرماه 98 در نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع نقش پیاده‌روی اربعین حسینی در ایجاد تمدن اسلامی اظهار کرد: در برابر پدیده‌های اجتماعی نباید غافل باشیم و دانشگاه باید موضع عالمانه‌ای در برابر این پدیده‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهپیمایی اربعین حسینی، پدیده‌ای است که در حوزه تمدن‌سازی و انسان‌سازی نقش بسزایی دارد، به همین دلیل دانشگاه باید مواضع دقیقی در این راستا داشته باشد‌.

وی با اشاره به جایگاه زیارت در دین مبین اسلام افزود: در کتب اسلامی، موضوع زیارت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ فلسفه خلقت، عبادت خداست و خداوند متعال برای عبادت، زبان را به انسان هدیه داده است. سه نوع زبان برای عبادت وجود دارد که شامل قرآن، دعا و زبان زیارت می‌شود.

شریفانی ادامه داد: در دسته اول ادعیه، به طور مستقیم خداوند مورد خطاب می‌گیرد که فاخرترین نوع ادعیه جزو این دسته قرار دارد. در دسته دوم ادعیه، مشکلات و نیازهای انسان مطرح می‌شود و در دسته سوم ادعیه، خداوند در توصیف انسان کامل مانند امام معصوم مورد خطاب قرار می‌گیرد؛ این نوع ادعیه بیش از هرچیز عامل جلب توجه خدا خواهد شد. امام حسین (ع) انسان کاملی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در عبادت خداوند، هیچ‌کاری شیرین‌تر و بزرگ‌تر از زیارت نیست. در این زمینه، زیارت جامعه کبیره با ذکر بیش از ۳۰۰ صفت خداوند متعال، جزو زیارات فاخر مذهب تشیع است. زیارت بالاترین نوع عبادت محسوب می‌شود که با توصیف انسان کامل، زمینه جلب توجه الهی فراهم خواهد شد.

وی درباره ابعاد معنوی فرآیند زیارت اضافه کرد: یکی از فواید زیارت، ادای حق امامان و تشکر از آنهاست؛ در واقع کامل‌ترین و جامع‌ترین نوع شعائر اسلامی در عصر حاضر، انجام زیارت است. القای معنویات از امام به فرد زائر از دیگر فواید زیارت امام معصوم محسوب می‌شود.

شریفانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ابعاد زیارت امام حسین (ع) به حدی گسترده شده که تمامی جامعه را دربرگرفته است؛ همچنین تأثیرات معنوی و اجتماعی این زیارت‌ و راهپیمایی اربعین حسینی، موجب شکل‌گیری تمدن اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 320 رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد شریفانی نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی پیاده روی اربعین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی