Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:03:29 GMT

اولین دستگاه آندوسونوگرافی راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۷۴۲۹

اولین دستگاه آندوسونوگرافی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فوق تخصص گوارش و کبد در مراسم راه اندازی این دستگاه با اشاره به قابلیت های بالای آن اظهار داشت: با این دستگاه تشخیص سنگهای صفراوی زیر ۵ میلیمتر که قابل تشخیص در سونوگرافی معمولی بخصوص در قسمت تحتانی مجرای صفراوی انجام نمی شود وحتی در (MRCP نوعی ام. آر. آی) نیز گاهی قابل رویت نیست کمک شایانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید میرزایی افزود: این دستگاه در زمینه سرطان ها می تواند میزان درگیری لایه های عضو را معین کند همچنین از قابلیتهای دیگر آن می توان به دقت بالا در بررسی بیماریهای پانکراس اشاره کرد.

وی بیان کرد: با کمک این دستگاه می توان از نقاط مختلف داخلی بدن با سوزن مخصوص تکه برداری کرد که در تشخیص بیماریها پیشرفت شایانی در علم پزشکی پدید اورده است.

این دستگاه از محل درآمدهای مالیاتی به استناد ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم خریداری شده که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان، رئیس امور مالیاتی شهرستان رفسنجان و جمعی از مسئولین بیمارستان بهره برداری از آن آغاز شد.

کد خبر 4738850

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان حوزه بهداشت و درمان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران هفته دفاع مقدس شیراز خطبه های نماز جمعه ایلام استانداری سمنان آتش نشانی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حمزه‌لو در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

حمزه‌لو با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه بر اساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

حمزه‌لو افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تأمین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد