Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:38:15 GMT

۱۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۷۶۹۰

۱۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی احداث می‌شود

علیرضا نصرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح‌ها هزینه خواهد شد.

وی حجم عملیات این سازه‌ها را ۵۵۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: همچنین حجم آبیگری آنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سازه‌ها ۱۳۰ منبع آبی در ۹۱ روستای استان زیرپوشش قرار خواهد گرفت.

وی جمعیت برخوردار از سازه‌های آبخیزداری را ۳۰ هزار خانوار عنوان کرد و گفت: پارسال نیز ۹۷ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۴۵۲ هزار مترمکعب و اعتبار حدود ۱۶ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی در استان افتتاح شد.

نصرآبادی یادآور شد: با بهره‌برداری از این سازه‌ها ۱۰۰ منبع آبی در روستاها تحت تاثیر قرار گرفته است و ۷۸ روستا با ۳۶ هزار نفر از آنها بهره‌مند شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری منابع طبیعی اعم از سنگی، سنگی ملاتی و خاکی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: سازه‌های آبخیزداری فاز نخست شامل ۱۰۰ سازه فردا (دوشنبه) همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان آغاز و تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: فاز دوم اجرای سازه‌های آبخیزداری نیز از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود و در این فاز حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر دوشنبه ۱۵ مهر نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌‎شود و این استان میزبان معاون اول رئیس جمهوری، شماری از وزیران، مسئولان کشوری و فعالان حوزه روستایی و عشایری برای شرکت در این همایش خواهد بود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس