Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی هنری ظهر یکشنبه در نشست خبری که در محل سالن کنفرانس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حرکت‌های جهادی در گام دوم انقلاب، حضور  در گروه‌های جهادی در تابستان امسال با استقبال بیشتری رو به رو شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۲۵۳ گروه جهادی شناسنامه‌دار در خراسان‌جنوبی از سال گذشته فعالیت‌های خود را در یک جغرافیای مشخص شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری ادامه داد: ۹۵۰ گروه محله‌محور جهادی در خراسان‌جنوبی شناسایی شدند که در پایگاه‌های بسیج فعالیت داشته و علاوه بر این گروه‌ها، گروه‌های جهادی تخصصی و گروه‌های جهادی اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برای هر شهرستان یک گروه جهادی واکنش سریع پیش‌بینی شده است، افزود: از اواخرخردادماه سال جاری تا پایان هفته دفاع مقدس(تابستان ۹۸) ۴۴۰ گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: از این گروه‌های جهادی ۱۲۹ گروه یک روزه و ۳۱۱ گروه سه تا ۱۰ روزه بودند و در مجموع چهار هزار و ۸۸۲ نفرجهادگر شامل دو هزار و ۱۵۲ خواهر و دو هزار و ۷۲۹ نفر برادر در فعالیت‌ها شرکت کردند.

هنری بیان کرد: در مدت زمان ذکر شده ۲۰ گروه جهادی در مباحث پزشکی فعالیت داشتند که ۴۲۰ نفر را ویزیت و ۵۰۰ بسته بهداشتی را در مناطق محروم توزیع کردند.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز ۲۲۰ گروه فعالیت داشتند که این گروه‌ها در احداث و تکمیل ۲۳۵ پروژه شامل مواردی چون قنوات، استخر ذخیره آب وتکمیل مساجد مشارکت داشتند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به مناسبت اول مهرماه گروه‌های جهادی کار زیباسازی ۱۰۰ مدرسه را انجام دادند، گفت: همچنین ۳۷ گروه در بحث اشتغال و آموزش به هزار و ۹۰۰ نفر و ۱۹۸ گروه در زمینه مباحث فرهنگی فعالیت داشتند.

هنری اظهار کرد: امسال در مجموع ارزش ریالی برنامه‌های گروه‌های جهادی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که ۶۰ درصد آن را گروه‌های جهادی با ارتباط گیری با خیرین جذب کردند.

وی با اشاره به جشنواره ملی جهادگران بیان کرد: امسال این جشنواره از دهم شهریورماه فعالیت خود را شروع کرده است در دو بخش تخصصی و هنری فعایت می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش تخصصی موضوع پیشرفت و حل مسائل محروم از طریق ایده و طرح و در بخش هنری هنری ارائه خدمات گروه‌های جهادی در قالب عکس، مستند و نماهنگ را پیگیری می‌کند، گفت:علاقمندان تا پایان آبان ماه می‌توانند با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کنند.

هنری یادآور شد: سومین جشنواره ملی جهادگران در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 4738602

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مهدی هنری بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران هفته دفاع مقدس شیراز خطبه های نماز جمعه ایلام استانداری سمنان شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی

احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز گفت: بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، ۹ منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.

وی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.

دهقانیزاده فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.

وی افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل