Web Analytics Made Easy - Statcounter

بریچی با بیان اینکه تغییر مستمر در آئین نامه مسابقات تواشیح انگیزه گروهای شرکت کننده را کاهش داده است گفت: برای گسترش فرهنگ قرآنی باید نفرات نخست این عرصه را به جامعه معرفی کرد.

«نصرالله بریچی» گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص مسابقات تواشیح و دعاخوانی اظهار کرد: فضایی که در چند سال اخیر در مسابقات قرآن و تواشیح کشور حکم فرما شده، متاسفانه از معنویت پایینی برخوردار است به این دلیل که گروه های تواشیح تنها با هدف امتیاز گیری از سوی داوران مسابقات پا به عرصه می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه تواشیح العباد اهواز با بیان اینکه حضور عموم مردم در ۲ سال اخیر برای تماشای نزدیک مسابقات بسیار کمرنگ شده است افزود: یکی از دلایل کاهش کیفیت مسابقات تغییر مستمر آیین نامه اجرای مسابقات است که این اتفاق منجر  شده که گروه ها تنها برای کسب امتیاز گرفتن از داوران برنامه ریزی کنند.

 

مدیر گروه نخست مسابقات تواشیح و دعاخوانی کشور تصریح کرد: بسیاری از گروه هایی که در این مسابقات حضور داشتند به طور قطع از حضور در مسابقات سال آینده انصراف می دهند و این آسیب جدی به وضعیت تواشیح وارد خواهد کرد.

 

وی در خصوص قطعه اجرایی گروه العباد در این دوره از مسابقات اضافه کرد: قطعه ای که در این دوره از مسابقات حایز رتبه نخست شد در مدح و ثنای پیامبر (ص) بود که لحن این قطعه را استاد ناصر دغاغله انجام داده اند.

 

این قاری قرآن با بیان اینکه لحن های استاد دغاغله منحصر به فرد بوده و در نوع خود بسیار زیبا هستند عنوان کرد: بیشترین نمره تواشیح مسابقات در بخش لحن است و این اهمیت لحن یک قطعه را بیش از بیش نشان می دهد.

 

وی با ابراز گلایه از مسئولان استان بیان کرد: مسئولان استانی متاسفانه هیچ گونه تقدیری از نفرات برتر قرآن و تواشیح نداشتند، هرچند که قاری قرآن تقدیرش را از خداوند متعال گرفته اما برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باید نفرات نخست را به جامعه معرفی کرد تا انگیزه ای برای نوجوانان و جوانان این عرصه ایجاد شود.

 

بریچی آینده تواشیح استان و کشور را رو به نزول دانست و اذعان داشت: همانگونه که بخش ابتهال از مسابقات حذف شد بعید نیست که مسابقات تواشیح را نیز حذف کنند و تنها دلیل این موضوع کسب همیشگی رتبه های نخست مسابقات توسط نمایندگان خوزستان است.

 

وی در پایان خواستار ساماندهی گروه های تواشیح و قاریان قرآن در خوزستان شد و ابراز کرد: در صورت وقوع این مهم اتفاق بسیار بزرگی در جهت پیشبرد اهداف قرآنی استان خوزستان انجام خواهد شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد زائران اربعین حسینی مجلس اصفهان تواشیح و دعاخوانی گروه تواشیح العباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ الی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سراهای دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6098219

دیگر خبرها

  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن