Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده اما زیرساخت‌های ارتباطی مازندران برای برگزاری انتخابات الکترونیکی آماده می‌شود. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، ﺷﺒﮑﻪ ﻣ ﯽ اطلاعات ﻣﺘﺸﮑﻞ از زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ داده ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ داﺧ ﯽ دوﻟﺘﯽ و ﻏﯿﺮدوﻟﺘﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی نرم افزاری بوده ﮐﻪ در ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر ﮔﺴﺘﺮده ﺷﺪه اﺳﺖ و با نام‌های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترانت ملی ایران و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انجام این طرح حتی در صورتی که اینترنت در فضای جهانی به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، کاربران در داخل کشور قادر خواهند بود از شبکه ملی در داخل استفاده کنند و نیاز خود را بر طرف کنند و از جمله مزایای آن، استفاده امن و آسان از خدمات دولتی بر بستر اینترنت بوده و نقش مهمی در تسهیل سازی ارائه و دریافت خدمات توسط عموم مردم دارد.

از دیگر کاربردهای شبکه ملی اطلاعات، استفاده از خدمات دولت الکترونیک برای برگزاری انتخابات شفاف و سالم بوده و در حالیکه کمتر از پنج ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، تکاپو برای ایجاد زیرساخت مناسب از طریق برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران مرتبط در شهرهای مختلف مازندران آغاز شده است.

از جمله جلسات برگزار شده در استان، جلسه کمیته تخصصی فناوری اطلاعات انتخابات در بابلسر بوده که با حضور مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران، مدیرعامل شرکت مخابرات، مدیر ارتباطات و زیرساخت و مدیر همراه اول مازندران در این شهرستان برگزار تا آخرین وضعیت زیرساخت ارتباطات بررسی و نواقص موجود جهت برگزاری انتخابات الکترونیک برطرف شود.

عضو کمیسیون شوراها: زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس فراهم نیستحناچی: درصد خطا در انتخابات الکترونیکی کاهش می‌یابدرئیس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در 140 حوزه انتخاباتی را دارد

ابوذر قربانی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران در این جلسه اظهار داشت: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت زیرساخت ارتباطات شهرستان جهت برگزاری انتخابات الکترونیک و رفع نواقص و مشکلات موجود در بابلسر برگزار شد.

وی افزود: بابلسر ظرفیت لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت برگزاری انتخابات الکترونیک و تمام‌ مکانیزه در سطح استان را دارد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران تاکید کرد: مدیران ادارات توزیع برق و مخابرات از تمام ظرفیت خود در جهت برگزاری مطلوب انتخابات استفاده کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: با اتصال ادارات به شبکه ملی اطلاعات تمامی استعلامات و  خدمات الکترونیکی دستگاهها به منظور ارائه به دستگاههای دیگر از طریق مرکز ملی اطلاعات در اختیار این سازمان های قرار می گیرد.

وی افزود: تمامی استعلامات میان دستگاهی اماکن نیز باید از طریق این مرکز انجام شود و تمامی سامانه ها در خصوص موضوع زمین و مربوط به استعلامات شهرداری ها، دهیاری ها باید همه استعلامات و تبادل اطلاعات بین دستگاهی خود را منحصرا از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام بدهند .  

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مازندران گفت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در زمان برگزاری انتخابات به واسطه‌ی داشتن زیرساخت‌های موجود در سطح مدارس باید مورد توجه مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق مازندران قرار گیرد.

آمادگی کامل بابلسر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات الکترونیکی و آماده سازی مقدمات و زیرساخت های لازم اظهار داشت: برگزاری انتخابات آزاد در کشور یکی از برکات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر و شفاف تر آن تلاش کنند.

فرماندار بابلسر با اشاره به برخورداری بابلسر از امکانات و زیرساخت دولت الکترونیک گفت: این شهرستان از آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات الکترونیک برخوردار است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت اجرای موفق انتخابات استفاده می شود.

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ ع

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • جزئیات جدید از برگزاری انتخابات اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست