Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@09:53:42 GMT

عزاداری مردم آستارا در سالروز شهادت امام حسن(ع)

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۹۲۴۱

عزاداری مردم آستارا در سالروز شهادت امام حسن(ع)

جمعی از مسئولان و مردم مرزنشین آستارا در سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) با راه اندازی دسته عزاداری در خیابان های این شهر سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با فرا رسیدن هفتم صفر سالروز شهادت دومین امام شیعیان، امام حسن (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این شهرستان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سوگواران دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر به سینه زنی و عزاداری پرداخته و با بر افراشتن پرچم‌های عزا عشق و علاقه خود را به اهل بیت(ع) نشان دادند.

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در جمع عزاداران در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر با تسلیت سالروز شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،اظهارکرد: علما و بزرگان هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) دانسته اند.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) دارای صفات برجسته اخلاقی بودند که از جمله ویژگی های ایشان بخشندگی و دستگیری از دیگران بود که موجب شد ایشان را کریم اهل بیت (ع) بنامند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده امام حسن(ع) کسی که همسایه آزار باشد مسلمان نیست اظهارکرد: باید آداب همسایه داری را بدانیم و با خوبی با همسایگان خود رفتار کنیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: امام حسن(ع) فرموده اند با مردم آن طور رفتار کنیم که دوست داریم دیگران با ما رفتار کنند و ما به عنوان پیروان آن امام همام باید اینگونه باشیم.

 

مداحی و سینه زنی در سوگ شهادت دومین امام شیعیان پایان بخش این آیین معنوی در بندر مرزی آستارا بود.

 

گفتنی است،حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز که حدود ۳۰ سال با پدر بزرگوارشان حضرت علی بن ابی طالب (ع) امام اول شیعیان جهان، ملازمت داشتند، بنا به روایتی در هفتم صفر سال پنجاه هجری قمری در سن ۴۷ سالگی به دستور معاویه و به دست همسرش مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی کانون های مساجد موکب اربعین سپاه پاسداران سالروز شهادت امام حسن ع عزاداری خیابانی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان