Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عملیات نظامی خود علیه افراد مسلح در افغانستان را افزایش داده است.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، وی که روز جمعه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «ما حملات خود علیه طالبان را از زمانی که گفت‌وگوها با شکست مواجه شد افزایش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور از ما خواسته تا در پاسخ به حملاتی که طالبان و دیگران در سرتاسر افغانستان انجام می‌دهند اقدامات را افزایش دهیم.»

این برای نخستین بار است که پنتاگون به طور رسمی تأیید می‌کند که ارتش آمریکا عملیات خود در افغانستان را طی هفته‌های اخیر افزایش داده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنانش گفت گام‌هایی که در افغانستان برداشته می‌شود سرعت قابل توجهی دارند.

دولت ترامپ ماه پیش به صورت غیرمنتظره مذاکرات با طالبان را برای پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله در افغانستان متوقف کرد. ترامپ در توئیتی مدعی شد که قرار بوده در «کمپ دیوید» با هیأتی از طالبان دیدار کند، اما چون این گروه اخیرا در کابل بمبی منفجر کرده، او از انجام این دیدار منصرف شده است.

قرار بود در این دیدار توافقی که از زمستان سال گذشته تحت مذاکره قرار داشت نهایی شود. این توافق نیروهای آمریکایی در افغانستان را از ۱۴ هزار نفر کنونی به ۸۶۰۰ نفر کاهش داده و در مقابل طالبان را متعهد می‌کرد وارد مذاکرات صلح مستقیم با دولت فغانستان شده و گروه‌های تروریستی بین‌المللی نظیر القاعده را نیز محکوم کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان وزیر دفاع آمریکا حملات هوايی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه

طالبان سرگرم همکاری با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز منطقه ای تجارت انرژی است که فروش نفت از روسیه به جنوب آسیا را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان اخیرا در کابل، درباره ایده ایجاد یک هاب انرژی و لجستیک در ولایت هرات در غرب افغانستان، گفتگو کرده اند.

نورالدین عزیزی، وزیر بازرگانی موقت طالبان به رویترز گفت: این سه کشور قصد دارند در این هاب سرمایه گذاری کنند که انتظار می‌رود هاب فروش نفت روسیه به کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان باشد.

این مقام طالبان اظهار کرد: بر اساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

عزیزی به رویترز گفت: پس از نشستهای سه جانبه هفته گذشته در افغانستان، تیمهای فنی از افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان ظرف دو ماه آینده، پیش نویس توافق نامه ای را تهیه خواهند کرد که برنامه های رسمی برای هاب جدید انرژی را مشخص می‌کند.

به گفته عزیزی، این مرکز لجستیک در ابتدا قرار است ظرفیت یک میلیون تن نفت را داشته باشد، اما وی مشخص نکرد که این مرکز چه زمانی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وزارت بازرگانی قزاقستان در بیانیه ای به رویترز گفت: قزاقستان به نوبه خود، به توسعه جاده ها و راه آهن از طریق افغانستان برای برقراری ارتباط با خلیج فارس و جنوب آسیا چشم دوخته است.

در حال حاضر، صادرات نفت خام قزاقستان به لجستیک در روسیه و بنادر این کشور در دریای سیاه، وابسته است.

طالبان در فروش نفت روسیه مشکلی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در پاییز سال ۲۰۲۲، وزیر بازرگانی طالبان اعلام کرده بود بر اساس قرارداد با روسیه، افغانستان سالانه یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن دیزل، ۵۰۰ هزار تن گاز نفتی مایع و ۲ میلیون تن گندم دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه