Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:37:08 GMT

منطقه آزاد اروند به عزل شهردار خرمشهر اعتراض کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۹۵۷۳

منطقه آزاد اروند به عزل شهردار خرمشهر اعتراض کرد

به گزارش ایرنا در این نامه که در فضای مجازی نیز منتشر شده آمده است: مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر عزل شهردار به دلیل نداشتن سکونت وی به استناد بند الف ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در تاریخ ۹۵/۱۲/۱ به رییس جمهوری ابلاغ شده است و با عنایت به تبصره ۲ الف اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای شهر و روستا در مناطق آزاد به مدیر سازمان مناطق آزاد واگذار می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه می افزاید:مدیران سازمان مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت بالاترین مقام منطقه محسوب می شوند لذا شایسته است هرگونه مکاتبه و مصوبه شورای شهر برای بررسی در هیات تطبیق به این سازمان ارسال شود؛ هرگونه اقدام خارج از این مسیر فاقد وجاهت قانونی و هرگونه نقل و انتقال مالی و حقوقی ناشی از این تغییر قابل پیگرد است.

رییس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در واکنش به نامه منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اجازه دخالت غیرقانونی و تحکم آمیز منطقه آزاد اروند را نمی دهیم گفت: "منطقه آزاد اروند ابتدا وظایف خود را مطالعه کند بعد برای مردم تصمیم بگیرد."

موسی مطور جزیره افزود: " عامل ویرانی و خرابی های امروز آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند است اگر این سازمان به جای دخالت بی حاصل، صادقانه به فکر آبادانی این ۲ شهر بود امروز وضعیت اسف بار آبادان و خرمشهر این گونه نبود."
وی گفت: " مدیرعامل منطقه آزاد اروند به جای ارسال نامه تفسیر غیرقانونی به فرماندار خرمشهر، لازم است نامه عذرخواهی بابت همه این عقب ماندگی ها و مصایب موجود در آبادان و خرمشهر بنویسد."
مطورجزیره افزود: برکناری شهردار خرمشهر بر اساس رای احراز نداشتن سکونت وی در شهر باید در زمان رییس سابق شورای شهر انجام می‌شد اما وی زیر بار این موضوع نرفت.
وی با اشاره به قانونی بودن برکناری‌ شهردار خرمشهر گفت: ما تمام مواد قانونی و تبصره ها را به امام جمعه خرمشهر تقدیم کردیم و کار شورا طبق قانون و بر اساس رسالت ذاتی آن است و منطقه آزاد اروند می‌تواند به عنوان کمیته تطبیق نظر خود را اعلام و مصوبه شورا را رد کند و شورا هم طبق قانون بر رای خود اصرار و آن را به شورای حل اختلاف استان ارسال کند نه اینکه مدیر عامل منطقه آزاد اروند با نامه ای آمرانه عملکرد شورا را زیر سوال ببرد. طبق ماده ۸۰ قانون شوراها و دستور العمل اجرایی قانون شوراها ماده های ۱۶،۱۷،۱۸ فقط اگر شورا از فقدان شرایط احراز تصدی سمت شهردار مطلع شود در جلسه ای با اکثریت مطلق شهردار برکنار و فرد جدیدی به عنوان سرپرست تایید می گردد.

به گزارش ایرنا شورای اسلامی خرمشهر ۳۱ شهریور امسال در جلسه ای با موضوع احراز سکونت داود دارابی شهردار این شهر بر اساس نامه واصله از وزارت کشور برگزار و سکونت نداشتن وی در محل از سوی این شورا محرز شد.

در این نشست پس از عزل شهردار، عزیز ساعدی به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد.

دارابی ۲۷ آذر سال ۱۳۹۶ با کسب پنج رای موافق و ۲ رای مخالف به عنوان شهردار خرمشهر انتخاب شد.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر که پیشتر نیز ۱۱ ماه مسئولیت شهرداری خرمشهر را عهده دار بود. معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول شهردار به خطیر: کمپ حجازی مجهز می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال تلاش می کند تا زمینه های ارتقای کمپ تمرینی خود را هموار سازد. در همین خصوص، مدیرعامل آبی ها امروز به دیدار شهردار منطقه پنج رفت.

کمپ زنده یاد ناصر حجازی که محل تمرین استقلال است، در منطقه ۵ واقع شده و رسانه رسمی آبی ها نوشته است که داود گودرزی، شهردار این منطقه، نگاه مثبتی به توسعه و ارتقای امکانات کمپ زنده یاد ناصر حجازی دارد.

آنگونه که رسانه رسمی آبی ها نوشته، مدیرعامل باشگاه استقلال از مدتها قبل تکمیل این کمپ و تبدیل آن به یک مرکز تمرینی، پزشکی حرفه ای و مجهز، را در دستور کار قرار داده و ملاقات امروز در راستای همین برنامه انجام شد.

در این ملاقات، علی خطیر از شهردار منطقه ۵ تهران به دلیل نگاه حمایتی قدردانی کرد. داود گودرزی نیز با اشاره به پیشرفت های مجموعه آبی، تلاش علی خطیر برای ارتقای استقلال، درآمدزایی و خودکفایی این مجموعه را ستود.

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • قول شهردار به خطیر: کمپ حجازی مجهز می‌شود
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • بارش باران در اروند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد