Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا غفاری یکشنبه شب در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان کشور در سرسرای دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت : در حرکت بزرگ اربعین سهم دانشگاهیان نسبت به سایر مراکز آموزش عالی بیشتر و مسئولیت های آن ها نیز سنگین تر است.

وی افزود: حماسه اربعین باید مشارکت مردمی و نگاه خود انگیختگی داشته باشد اما هر حرکت داوطلبانه ای نیازمند حمایت ها و ساماندهی است که مسئولیت این اقدامات بر عهده دانشگاه های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی اهتمام و تلاش نظام جمهوری اسلامی بر این است تا حماسه اربعین با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود تا بتوانیم پیام های تاثیرگذارتری را برای جهانیان مخابره کنیم.

غفاری ادامه داد: تاکنون در این زمینه همایش های بین المللی و کشوری موثری در سطح کشور برگزار شده اما برای برگزاری باشکوه این حماسه حسینی همچنان باید تلاش کنیم .

وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی به خصوص با موضوع اربعین اقدامات خوبی را صورت داده اند که جای قدردانی دارد و امید است این فعالیت های فرهنگی توسعه بیشتری پیدا کند تا بتوانیم تاثیرگذاری بهتری داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انتظار می رود سایر دانشگاه ها نیز برنامه‌های خود را در این زمینه تداوم بخشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه های سراسری کشور و دانشگاه های ستادی ، پیام نور ، فرهنگیان ، علمی کاربردی و دانشگاه های فنی و حرفه ای جمعیت گسترده ای از دانشجویان را تحت پوشش داشته که در رخدادهای فرهنگی و اجتماعی حضور قابل توجهی دارند .

وی افزود: در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار می شود اما موضوع پیاده روی اربعین همواره یکی از رخ داده ای بزرگ فرهنگی است که نیاز به ساماندهی دانشجویان بیشتر احساس می شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تمامی دانشگاه های دولتی و حوزه بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه های ستادی، غیرانتفاعی و آزاد در ایام اربعین حسینی در کنارهم برای برگزاری هرچه پرشورتر پیاده روی اربعین تلاش های مضاعفی دارند.

وی بیان کرد : بی شک مهر و محبت اهل بیت (ع) تمامی دستگاه ها و دانشگاه ها را در کنار یکدیگر قرار داده و ما نیز باید تلاش کنیم از این ظرفیت برای ساماندهی هرچه بهتر دانشجویان استفاده کنیم .

غفاری گفت: دانشگاهیان عهده دار غنا بخشیدن به این حرکت حسینی هستند که تاکنون جلسات متعددی برای اجرای هرچه بهتر این مأموریت‌ها در ایام اربعین حسینی، برگزار شده است.

وی گفت: مجموعه دانشگاهی به رغم تمامی مشکلات مالی تلاش های گسترده ای جهت برگزاری هر چه بهتر برنامه های خود در ایام اربعین دارند که جای قدردانی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت : اهتمام هرچه بیشتر دانشگاه ها برغنای فرهنگی این حماسه بزرگ می افزاید و می‌تواند بستر مناسبی را برای آشنایی هرچه بهتر نسل جوان با حماسه حسینی فراهم کند .

اعزام دو کاروان دانشجویی پسران و دختران به کربلا و چذابه

همچنین غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: پیش از این در شهریورماه سال جاری نشست ستاد اربعین در قرارگاه شهید علم الهدی با حضور مسئولان دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور برگزار و نحوه تعامل هرچه بیشتر دانشگاه ها در این جلسه مطرح و نتایج خوبی نیزحاصل شد.

وی افزود : در این نشست مصوب شد که دانشگاه‌ها امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین قرار دهند تا این مراسم بزرگ با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: قرار شد دانشگاه های شهرهای مرزی در چذابه و شلمچه در صورت امکان مواکبی برای خدمت رسانی به دانشجویان راه اندازی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه ستاد اربعین مصوب شد که دانشگاه های سراسری مانند دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و فرهنگیان با توجه به این که مرکز آن ها در تهران است ، براساس برنامه ریزی ستاد مرکزی خود جهت استقرار و خدمت رسانی به دانشجویان در پایانه های مرزی استان اقدام کنند.

خواجه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است کاروانی از پسران دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز به کربلا و یک کاروان زیارتی نیز از دختران دانشجو برای حضور در پایانه مرزی چذابه و خدمت رسانی به زائران اعزام شوند.

۹۵۹۴/۶۰۶۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری خوزستان اهواز اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی