Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:50:24 GMT

ورزش یک دیپلماسی سازنده است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۰۱۲۹

ورزش یک دیپلماسی سازنده است

پورمحمدی با اشاره به اهمیت ورزش در جوامع مختلف گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» عصر امروز(۱۴ مهر) در اختتامیه سی و چهارمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایرانآذربایجان که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه اصلی ورزش برای تندرستی، سلامتی و شادابی جامعه است اما برگزاری مسابقات بین‌المللی پیام دیگری هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی افزود: این پیام، برقراری دوستی و آشتی بین ملت‌ها و کشورهای مختلف است. ایران اسلامی کشوری با 5 هزار سال تمدن بوده و پرچم‌دار صلح، دوستی و آشتی در جهان است. در واقع ما پرچم‌دار تعامل و گفت‌وگوی فرهنگی بین ملت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در جوامع مختلف گفت: ورزش یک دیپلماسی سازنده است که می‌خواهد ملت‌ها با صلح، صفا و آشتی کنار همدیگر زندگی کنند. ما در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا تبریز را به مرکز دیپلماسی تبدیل کنیم. برخی فکر می‌کنند دیپلماسی فقط مراودات سیاسی است.

پورمحمدی ادامه داد: پیش از این مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا را برگزار کردیم و شاید در ماه‌های اخیر بیش از 10 کنفرانس بین‌المللی را در تبریز برگزار کردیم؛ در عین حال که می‌خواهیم تبریز را معرفی کنیم، می‌خواهیم دیگران را نیز بشناسیم تا تعامل فرهنگی را افزایش دهیم.

همنین «خسرو قمری»، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سخنانی اظهار داشت: برگزاری این تور در سطح آسیا و حتی فدراسیون جهانی افتخاری برای ایران است. جا دارد به عنوان نماینده جامعه دوچرخه‌سواری و به عنوان مسؤول کمیته جاده آسیا از همه تلاشگران سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

وی افزود: برگزاری بسیار خوب این تور افتخاری برای کشورمان بود و مسؤولان برگزاری تور توانستند تمام امتیازاتی که فدراسیون جهانی برای برگزاری این تور در نظر گرفته بود را کسب کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران ادامه داد: یکی از نواقصی که در این دوره از تور داشتیم، نبود باشگاهی از استان آذربایجان‌ شرقی بود، البته دوچرخه سواران این استان سال‌های گذشته در قالب باشگاه شهرداری و پتروشیمی افتخارآفرینی می‌کردند، اما حالا در دیگر تیم‌ها حضور داشتند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد هفته نیروی انتظامی موکب اربعین مجلس دوچرخه سواری ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز

روحی  با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته پروازهای حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود گفت: در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی مناسک حج آشنا شدند و قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط زائران اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز