Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر دهمین همایش سازمانها دستگاههای ترافیکی و راهوران محله و تجلیل از تلاشگران حوزه ترافیک استان قزوین عصر یکشنبه با حضور جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راه استان، قاسمی دادستان، جمعی از امدادگران هلال احمر، پلیس راه، تشکل های حمل و نقل، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، هاشمی معاون هلال احمر، سرهنگ اشرفی معاون هماهنگ کننده ناجا، مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری در اداره راهداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی در این مراسم گفت: همه ساله هزاران نفر در سوانح جاده کشته و یا مجروح می شوند که هزینه های زیادی  را به جامعه تحمیل می کند.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا حوادث کاهش یابد و از سرمایه های انسانی صیانت شود در غیر این صورت باید سختی های زیادی را متحمل شویم.

دادستان قزوین تصریح کرد: ‌قزوین در مسیر عبور ۱۱ استان کشور است و میلیونها تردد در محورهای مواصلاتی استان زمینه بروز حوادث را بیشتر کرده و باید برای آن تدبیر کنیم.

قاسمی اظهارداشت: وقتی سانحه ای رخ می دهد دستگاه قضایی هم با چالش های جدی روبرو می شود زیرا در حوادث خانواده های زیادی بی سرپرست و یا معلول می شوند که تشکیل پرونده در محاکم مشکل ساز می شود.

وی بیان کرد: اقدام برای پیشگیری از جرم و حوادث بسیار مهم است و می تواند هزینه های نظام را بیشتر کند لذا همه باید کمک کنیم تا سلامت مردم تامین شود.

دادستان قزوین ضمن تشکر از فعالان عرصه حمل و نقل و ترافیک و ایمن سازی محورها گفت: دستگاه قضایی در اجرای قانون جدی است و از دست اندرکارانی که مجری قانون هستند حمایت می کند.

مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری قزوین هم اظهارداشت: هفته نیروی انتظامی یادآور تلاش همه جانبه حافظان نظم و امنیت در جامعه است.  

وی بیان کرد: سلامت و امنیت دو نعمت ارزشمند است که اگر نباشد اهمیت آن بیشتر درک می شود و نقش امنیت در توسعه همه جانبه کشور بی بدیل است.

علیخانی تصریح کرد:امنیت پایداری که بتواند در مقابل دشمن بایستد ارزشمند است و پلیس با اخلاق مداری و مردم داری در راه خدمت به مردم تلاش های ارزنده ای دارد که قدر دان آن هستیم.

وی گفت: تقدیم ۱۳ هزار شهید از سوی نیروی انتظامی بیانگر تعهد این نیروست و در تامین امنیت نیز نقش این نیرو بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مدیرکل دفتر جذب ‌سرمایه گذاری استانداری قزوین تصریح کرد: بیشترین عامل تصادف خطای نیروی انسانی است که هم عقل و تفکر دارد و هم خوب و بد را تشخیص می دهد اما نادیده گرفتن مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از مواد مخدر، بی توجهی به سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و خواب الودگی انسان بسیاری از سوانح جاده ای را رقم زده است.

علیخانی گفت: مصدوم شدن سالانه ۲۰۰ هزار مصدوم و ۱۶ هزار کشته در جاده ها یک رخداد فجیع است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی اظهارداشت: با همکاری جمعیت هلال احمر، پلیس راه، راهداری، اورژانس، امداد و نجات و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و حضور موثر پلیس در ۴ سال متوالی آمار سوانح در استان کاهش یافته است.   

علیخانی تصریح کرد: خواب آلودگی در محدوده شهرها زیاد است و باید با فرهنگ سازی زمینه آموزش و اطلاع رسانی بموقعبه مردم فراهم شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی بین پلیس راه، میراث فرهنگی، شرکت نفت و راهداری از همه مجتمع ها بازدید شد و حد نصاب احداث مجتمع های بین راهی از فاصله ۳ کیلومتری به ۱۰ کیلومتر رسیده تا این کار توجیه اقتصادی داشته باشد.

علیحانی اظهارداشت: برخی متقاضیان که زمین برای احداث مجتمع گرفته بودند در ستاد سرمایه گذاری مجددا بررسی و مقرر شد حداقل فاصله دو مجتمع پذیرایی بین راهی ۱۰ کیلومتر باشد.  

وی گفت: همچنین به سرمایه گذاران این عرصه یک سال فرصت داده می شود تا در این مدت حتما ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح خود داشته باشند در غیر این صورت مجوز آنها باطل می شود.

علیخانی همچنین گفت: از سال جاری حد نصاب احداث مجتمع های بین راهی از یکدیگر ۲۰ کیلومتر در راه اصلی و ۳۰ کیلومتر در بزرگراهها خواهد بود.

کد خبر 4739076

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی سوانح رانندگی قزوین اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران هفته دفاع مقدس شیراز خطبه های نماز جمعه ایلام شهرکرد استانداری سمنان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو در جمع مسئولان شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است و هر نیازی دانشمندان و بازار بگوید ضرورت دارد به همان سمت طی مسیر کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: معضل تکمیل نبودن «زنجیره تولید» از تولید تا صادرات از چالش‌ها است، به عنوان مثال در صنعت تولید پرورش ماهی همه روی تولید کار می کنند، اما چقدر امکان صادرات وجود دارد؟ بررسی چالش‌های قانونی و حاکمیتی و رفع موانع آن در تکمیل غذا، پرورش و فناوری نیز از دیگر موارد اعلام شده بود.

وی تصریح کرد: موضوع بیمه بحث دیگری که در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو از سوی برخی شرکت‌های دانش بنیان عنوان شد که اوقاف کار خود را در این حوزه به نحو احسن انجام داده اما مدیران سازمان‌ها باید همکاری کنند موانع برطرف شود.

خاموشی ادامه داد: در کشورمان اقلیم خشک و مرطوب داریم در جایی ۶۰۰ میلیمتر بارش و در جایی دیگر، ۱۰ میلیمتر بارش داریم. مدیریت ما باید علمی شود. در اقلیم استوایی کارهای انجام نشده داریم که باید انجام دهیم. استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان زمین مساعد برای کشت‌های خاص دارند. در جنوب فارس فعالیت خود را شروع کرده ایم و سطح کشت را افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه فرآوری در کشورمان در حال رشد است، عنوان کرد: باید در رابطه با بهره‌وری زمین‌های خشک فکر کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به سواحل مکران اشاره کرده اند، در این زمین ها کشت انبه، آلوورا و کاکتوس بسیار مناسب است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بحث دوم اینکه ما در کشورمان بحران گوشت قرمز داریم و قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده زیاد است و تولید کننده هم مشکل دارد باید دام ها را به سمت جایی ببریم که نزولات زیاد دارد و سطح کشت بالاست. ارزان سازی خوراک را می توانیم داشته باشیم.

خاموشی افزود: در استان گلستان این تجربه را داریم؛ در حال توسعه دام سبک هستیم. در بحث دریا می خواهیم سطح اشتغال در دریا را افزایش دهیم. با افزایش تولید اشتغال خرد ایجاد می شود، فروش زیاد و میادین فعال می شود و زنجیره ۵ هزار تن تولید، دو هزار نفر را مشغول می کند.

وی گفت: به زودی در بوشهر به ۵ هزار تن تولید می‌رسیم. آبزی پروری باید بر روی رژیم غذایی مردم تاثیر بگذارد. با قیمت‌های رقابتی این اتفاق محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید تبلیغ و توجیه پزشکی وجود داشته باشد. ما باید ۲۰ درصد بازار را هدف گذاری کنیم. کشور آفریقا برای انعقاد تفاهم نامه در حوزه پرورش ماهی در قفس بسیار استقبال کردند. صادرات با روش علمی، صحیح و درست کار کردن محقق می شود. اگر به چند صد هزار تن تولید برسیم صادرات شکل می گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: صنایع باید ارزآوری داشته باشند، جایگزین کردن کالای داخلی در ارزبری مهم است. کاری که با مشارکت اوقاف و جهاد دانشگاهی در شرکت سینافناوران ماندگار شکل گرفت که دام ممتاز تولید شد. در این زمینه نیز با آفریقا تفاهم نامه منعقد شده که ارزآوری خواهد داشت. ما وظیفه داریم در کل زمین‌ها و رقبات‌ به بهره‌وری بالا فکر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم