Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: سه دسته داروی ممنوعه از سوی کشور عراق مشخص شدند که اولین آن‌ها روان‌گردان‌ها، دومین آن‌ها مخدر‌ها و سومین آن‌ها خواب‌آور‌ها هستند. تاریخ انتشار: 00:24 - 15 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۲۴۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علی نوری ساری دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، درباره دارو‌های ممنوعه همراه مسافران اربعین اظهار کرد: ابتدا باید گفت که دارو‌های ممنوعه بازمان عادی در سفر به عراق تفاوتی ندارد و به‌طورکلی سه دسته دارو هستند که آوردن آن‌ها به عراق چه در زمان اربعین و چه درزمانی غیرازآن ممنوع است که نخستین دارو‌های روان‌گردان هستند که بعضاً تجویز‌های پزشکی هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دسته دوم دارو‌های مخدر هستند و سوم دارو‌های خواب‌آور لذا اگر کسی به دستور پزشک از این دارو‌ها استفاده می‌کند حتماً باید قبل از اربعین به پزشک خود مراجعه کرده تا تنظیم دوز دارو و موارد مرتبط با آن صورت گرفته و سپس به سفر اربعین مشرف شوند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بابیان اینکه به‌جز موارد مذکور همراه داشتن دارو‌هایی که بیماران به دستور پزشک تجویز می‌کنند ممنوعیتی ندارد، تأکید کرد: با زائران توصیه می‌شود که اگر کسی تحت درمان داروی خاصی است، قبل از سفر اربعین حتماً به پزشک مراجعه کنند و حتماً دو سری دارو را همراه خود بیاورند که اگر داروهایشان مفقود شد دچار مشکلاتی نشوند.

نوری ساری با اظهار اینکه به‌طورکلی دارو‌هایی که برای بیماری است، نگرانی برای زائران ندارد، اما عمده نگرانی‌ها درباره دارو‌های مخدری مانند استامینوفن کدئین است که جزء این دسته محسوب می‌شود و همراه داشتن آن ممنوع است، افزود: ازجمله این دارو‌ها همچنین دیفنوکسیلات را نیز می‌توان اشاره کرد که می‌توان با پزشک مشاور مشورت و داروی جایگزینی را دریافت کرد.

وی افزود: کسانی که دارو‌هایی مانند دیازپام و کلورازپام و ... را مصرف می‌کنند می‌توانند به پزشک مراجعه کرده و دوز مشخصی از دارو را جایگزین کرده و نسخه را نیز به زائران بدهند که مشکلی برایشان در این سفر رخ ندهد.

 

منبع: مهر

 

 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: داروهای ممنوعه پیاده روی اربعین ستاد اربعین عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی