Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

11 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حمایت از مبارزه با فرار مالیاتی موجود در بین برخی پزشکان به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نامه سرگشاده نوشتند که به شرح زیر است:

"با توجه به شرایط بودجه‌ی سال 98 و تحریم‌های یکجانبه‌ی رژیم تروریستی آمریکا علیه ملت ایران و کاهش درآمدهای نفتی کشور، اخباری به گوش می‌رسد که احتمال وجود کسری بودجه و برداشت از صندوق ذخیره‌ی ارزی برای جبران آن را مطرح می‌کند در حالی که بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که راه‌های فراوانی برای تأمین بودجه و هزینه‌های اداره‌ی کشور وجود دارند که در دیگر کشورهای جهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم بخشی از مشکل اقتصاد کشور رفع شود، نیازمند قطع وابستگی بودجه به فروش نفت هستیم و یکی از مهم‌ترین راه‌های آن، برقراری عدالت مالیاتی و ایجاد توازن میان میزان درآمدها و مالیاتی است که یکایک شهروندان باید بپردازند اما متأسفانه اقشار ثروتمند و متومل بیش‌ترین فرار مالیاتی را نسبت به عموم مردم دارند.

طبق گزارش‌های مربوط به سال 97، کارمندان در مجموع 12 هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهند در حالی که مالیات مشاغل در همین سال مجموعاً حدود 6100 میلیارد تومان است که با واقعیت بازار کار و گردش مالی ده‌ها هزار میلیاردی برخی مشاغل پر درآمد در طول سال همخوانی ندارد و نشان دهنده آن است که فرار مالیاتی بزرگی در این بخش از اقتصاد کشور در حال وقوع است.

در نتیجه برای جلوگیری از این تبعیض مالیاتی پیشنهاد می‌شود تمرکز بیش‌تری بر محاسبه‌ی دقیق و اخذ مالیات از اصناف پردرآمدی همچون پزشکان متخصص و فوق تخصص، دندان‌پزشکان، وکلا، صرافان، طلافروشان و... صورت بگیرد. به اذعان رئیس سابق سازمان امور مالیاتی، پزشکان تنها 150 میلیارد تومان مالیات می‌دهند و این عدد باید به 700 میلیارد تومان در سال برسد که در صورت پذیرفتن همین عدد 700 میلیارد، با محاسبات سرانگشتی درآمد ماهیانه‌ی هر پزشک از حقوق، کارانه و مطب چیزی حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود که از دریافتی یک کارگر روزمزد هم کم‌تر است!

بر اساس محاسبات کارشناسی که مبتنی بر تخمین حداقلی درآمد ماهیانه پزشکان عمومی، متخصص و دندان پزشک است، مالیات سالیانه پزشکان حداقل 6700 میلیارد تومان می باشد (بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی). همچنین بخش عمده فرار مالیاتی پزشکان در بخش «کارانه بیمارستانی» اتفاق می‌افتد که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در صورت الکترونیک شدن و بستن تمام راه‌های فرار مالیاتی، قطعاً رقم بیش‌تری از این طریق به بیت المال باز می‌گردد.

در این راستا، راهکارهای زیر جهت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان و استقرار عدالت مالیاتی در نظام سلامت کشور پیشنهاد می‌گردد که در سال 1398 به صورت جد از شما و سازمان امور مالیاتی خواهیم خواست:

1- تجمیع و استفاده از اطلاعات بیمه‌های درمانی برای محاسبه مالیات تجمیعی پزشکان (بند ل تبصره 6 قانون برنامه بودجه سال 1398)

2- اخذ اطلاعات سیستم قاصدک بیمارستانها برای صحت سنجی مالیات پرداختی پزشکان (پرداخت مبتنی بر عملکرد)

3- استقرار صندوق مکانیزه فروش کالا و خدمات در مطب ها و کلیه مراکز درمانی به نام صاحب مرکز(مطابق بند ی تبصره 6 قانون برنامه بودجه سال 1398)

لذا با حمایت از استقرار قانونی کارتخوان در مطب پزشکان، این اقدام را صحیح ولی ناکافی دانسته و خواهان آن هستیم که بی‌توجه به غوغاسالاری منتفعان از تبعیض مالیاتی در بخش‌هایی از سازمان نظام پزشکی، هرچه سریع‌تر با متخلفان از این قانون برخورد قانونی صورت بگیرد. ما به عنوان بخشی از جامعه‌ی پزشکی و سربازان نظام سلامت کشور اعلام می‌داریم راهمان از کسانی که با تعدی به حقوق عامه و تبعیض مالیاتی، چهره‌ی اکثریت خدوم جامعه‌ی پزشکی را نزد مردم تخریب نموده‌اند، جداست و با تمکین به قانون، در کنار مردم برای استقرار عدالت خواهیم ایستاد و در این راستا معتقدیم با توجه به گذشت حدود 6 ماه از تصویب این قانون، هیچ گونه تعلل در نصب کارتخوان‌ها قابل پذیرش نیست و لازم است مطابق قانون، هر چه سریع‌تر مطب پزشکان فراری از عدالت مالیاتی پلمپ شده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود."

1- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان

2- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

3- انجمن اسلامی دانشجویان (1348) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

4- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

5- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی فسا

6- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

7- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

8- انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

9- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل

10- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

11- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تشکل دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی فرار مالیاتی پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس