Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:26:26 GMT

اینجا دل‌ها همه یکی شدن ...

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۰۴۳

اینجا دل‌ها همه یکی شدن ...

اینجا رودبار جنوب است، سرزمین مهربانی اما محروم،کمتر کسی است که نام رودبار را نشنیده باشد، اینجا دل‌ها یکی شدن آنهم برای گشودن گره ای از کار همنوعی و یا نشاندن لبخند بر لبان بچه هایی که قانع و کم توقع هستند.

به گزارش ایسنا، اینجا بخشی از سرزمینم ایران اسلامی است، که محبت و دوستی ها را دور هم جمع کرده است، همه آمده اند تا گره گشا باشند و دلی را شاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر کسی است که پایش به رودبار باز شده باشد و دیگر پشت سرش را نگاه نکرده باشد کلا اینجا خاکش دامنگیر است، دل ها می مانند و قلب ها به یادشان می تپند. اینجا بچه های سرزمینم منتظر دستان پر از مهر و محبت کسانی هستند که مرزهای جغرافیایی را شکسته اند و هزاران کیلومتر به سویشان آمده اند.

حکایت رودبار جنوب، حکایتی شیرین و ماندگار است. هیچ وقت فراموش نمی کنیم که دانش آموزان چطور و چگونه بودند. اگر چه عمق محرومیت زیاد است اما در مقابل اوج نوعدوستی ها نیز دیدنی هستند.

دیروز یک شنبه چهاردهم مهرماه تنها دو هفته از شروع سال تحصیلی جدید می گذرد با جمعی از خیرین همراه شدیم. آنهم به سمت رودبار جنوب جایی که هنور بعضی از دانش آموزان چشم به راه هدایا و ملزومات مدرسه هستند.

«سیما جواهر چیان» و همراهانش همیشه نگاه مادرانه ای به بچه های رودبار جنوب دارند و به مامان سیما مشهور است و همه مامان سیما صدایش می کنند و با مهربانی جواب می دهد، «ای جان پسر گلم و دختر گلم» و حتی بدون مرز هم بیماران را پذیرش می کنند و پای به پای آنها پله های بیمارستان و درمانگاه های تهران را طی می کند.

سیما جواهر چیان مسئول خیریه مولود کعبه استان البرز است و هزاران خانواده را تحت پوشش دارد و اینکه پایش به جنوب کرمان باز شده است با هدف راه اندازی یک مجتمع شبانه روزی برای دانش آموزان دختر است. اما در کنار این ایده آموزشی کارها و کمک های خیرخواهانه اش را نمی توانیم از یاد ببریم. این تیم و یا گروه از خیرین همه ساله سه الی چهار سفر به رودبار جنوب دارند و علاوه بر تهیه ملزومات دانش آموزی، سبدهای کالا، درمان بیماران و تهیه دارو را دنبال می کنند.

استقبال شیرین و ستودنی امام جمعه رودبار جنوب و مسولان محلی شیرینی حضور خیرین را مضاعف کرده است. همه چیز به خوبی پیش می رود، اعضای گروه اگر چه در هر سفری تغییر می کنند ولی مامان سیما همواره عضو ثابت است.

کلا پا به رودبار جنوب بذارید دل کندن کمی سخت می شود چون صفا و صمیمیت گل سر سبد سفر عشق است.

نوعدوستی مرز جغرافیایی نمی شناسد

سیما جواهر چیان در حاشیه این دیدار با تاکید بر اینکه همه مردم را دوست دارم اصلا برایم مهم نیست طرف چکاره است و ملیتش چه است ادامه داد: از همه نقاط ایران مراجعه کننده دارم که برای درمان و یا مشکلات دیگر سعی می کنم در کنارشان باشم.

این بانوی خیر اضافه کرد:برای تهیه نیازهای دانش آموزان نباید امروز و صبح کرد همه باید دست در دست هم بگذاریم و اجازه ندهیم دانش آموزی چشم به راه لوازم تحریر و کفش و لباس باشد.

وی تهیه آذوقه برای خانوارها را از اهداف دیگر خیرین دانست و افزود: روستای چاه بلوچ را بر اساس یک سری بررسی های صورت گرفته پایلوت کارها یمان قرار دادیم.

جواهرچیان همچنین راه اندازی یک مدرسه شبانه روزی را برای دختران از دیگر کارهایی عنوان کرد که به صورت جدی در دستور کار است و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه تامین شده و انشاالله عملیات اجرایی ساخت این مدرسه در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

مسئول خیریه مولد کعبه از همکاری امام جمعه رود بار جنوب و همه مسئولان محلی در تامین زیرساخت های لازم برای احداث مرکز آموزشی شبانه روزی تقدیر کرد .

وی همیاری همه خیرین و ایرانیان خارج از کشور را ستود و بیان کرد: نوعدوستی مرز جغرافیایی نمی شناسد و همه برای کمک به همنوعان و هم وطنمانان آستین همت را بالا کشیدند.

مسئول خیریه مولد کعبه استان البرز دستان یاریگر خیرین را در گشایش مشکلات از برکات زندگی بیان کرد و گفت: امید است روزی برسد که دیگر شاهد چشمان منتظر و یا گریان نباشیم.

همه چیز را خیرین کلید زدند

مهدی بهرامی یکی از جوانان بومی رودبار جنوب نیز در حاشیه بازدید خیرین از مدرسه تحت مدیریتش گفت: همه چیز را خیرین کلید زدند من فقط قطره ای از دریای بیکران نوعدوستی هستم که در منطقه محروم امروز شاهد ثمره آن هستیم.

مدیر مجتمع آموزشی، غیرانتفاعی خیریه شبانه روزی پیامبر رحمت با بیان بخشی از خاطراتش در احداث این مرکز آموزشی افزود: تعداد ۱۸۰ دانش آموز پسر دوره متوسطه اول با آموزش های نوین و به روز در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت:مرکز شبانه روزی پیامبر رحمت در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و در دو طبقه احداث شده است که تعداد ۴۵ دانش آموز شبانه روزی نیز در این مجموعه هستند و سعی داریم با کمک خیرین این تعداد را به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش بدهیم.

ارائه جدیدترین مدل‌های آموزشی از تهران تا محرومترین نقطه کشور

این فرهنگی همچنین از آموزش بر اساس آخرین الگوی های آموزشی خبر داد و بیان کرد: بیان صداقت و تقویت احساس مسئولیت در برای داشت ها و آینده از رویکردهای مهم آموزشی هستند.

وی گفت: الگوگیری از مدارس تبیان، علوی، فرهنگ و نیکان در تهران باعث شده است که مدل جدید آموزشی در دورترین و محرومترین نقطه کشور با موفقیت اجرا شود.

دست خیرین را می بوسیم

غلامعباس محمد شیرازی رئیس آموزش و پرورش رودبار جنوب از حضور خیرین مدرسه ساز در این منطقه نیز ابراز خرسندی کرد و گفت: موفقیت مرکز آموزشی پیامبر رحمت الگوی موفقی از آموزش است که با حمایت خیرین و همراهی همه به ثمر نشسته است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ مدرسه خیرساز در منطقه کلید خورده است که بخش قابل توجه ای از این مدارس به بهره برداری رسیده اند.

رئیس آموزش و پرورش رودبار جنوب همچنین راه اندازی مرکز شبانه روزی برای دختران را ضروری عنوان کردو  از آمادگی لازم برای همکاری با خیرین خبر داد و گفت:با همه اقدامات و کارهایی انجام شده است هنوز جای کار در منطقه زیاد است و دست خیرین را می بوسم.

به گزارش ایسنا، اگر چه سفر مهربانی به رودبارجنوب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری از مرکز استان کرمان، به پایان رسید اما هنوز چشمان و دستانی چشم به راه هستند، بیاییم در این گشایش قدمی برداریم تا از قافله سفر عشق به عمق محرومیت باز نمانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرومیت زدایی رودبار جنوب خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوساری مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود.

شهریار خواجه صالحانی ۱۹ اردیبهشت در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شعار ایران قوی با مدارس قوی محقق می‌شود، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این امر پیشگام هستند و در توسعه و تجهیز مدارس گام‌های موثری بر می‌دارند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ساخت مدارس بزرگ مقیاس در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: باید در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث شود، مدرسه‌ای که در آن مردم حضور نداشته باشند، سودمند نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مدرسه‌سازی اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: لازم است سند توسعه مدارس چهارمحال و بختیاری آماده شود و وزارتخانه‌ آمادگی دارد در تحقق این سند کمک کند.

صالحانی با بیان اینکه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در ساخت و نگهداری مدارس سهیم باشند، عنوان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای برطرف کردن نیازهای کوچک در حوزه توسعه و تجهیز مدارس گام برداشت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر نقش خیرین مدرسه‌ساز در تقویت حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: تکریم خیرین به‌ویژه خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار قرار بگیرد، خیرین مدرسه‌ساز پدیده امیدآفرین قرن هستند.

وی تاکید کرد: ایرانی نشان داده که ریشه در تعلیم و تربیت دارد، با مشارکت خیرین بالغ بر ۳۱ هزار مدرسه در کشور احداث شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز درچهارمحال و بختیاری
  • رویداد ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان بوشهر برگزارمی‌شود
  • رفح را ترک نمی کنیم/ اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد
  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۸۵۰ کلاس درس در استان بوشهر ساخته شد
  • کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • واکنش سردار به حضور طارمی در اینتر | من اینجا چیزی زیادی نمی دانم اما...
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی