Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: هلدینگ‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود به عنوان پیشران و پشتیبان در طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار زمینه توسعه اشتغال پایدار و امنیت شغلی را برای مخاطبان طرح فراهم کنند.

مریم آذرشب روز دوشنبه در نشست هم‌اندایشی طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار افزود: خود اشتغالی زنان سریرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه آنان، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ارتباط صاحبان کسب و کار خانگی به بازار از جمله هدف‌های‌ کیفی پیش‌بینی شده در این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق  به دنبال تطابق الگوی توسعه مشاغل خانگی، مداخله توسعه‌ای، ثبت مشاغل و آمایش از طریق اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و توانمندسازی با شبکه سازی، ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی متولی و سایر داوطلبان حقیقی و حقوقی به عنوان معین و پشتیبان هستیم.‌

آذرشب ادامه داد: همچنین برای اصلاح فرآیند اجرایی طرح مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگ تا اصلاح قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های موجود و مغایر، وسعت عملکردی خواهیم داشت و درصدد هستیم با بهره‌گیری و استفاده از توان مشاوران شغلی و مراکز مشاوره در طول اجرای طرح، راهبری شغلی بانوان مخاطب پروژه را بجد پیگیری کنیم.‌

وی بیان کرد: شهرستان‌های دشتی، دشتستان و تنگستان با بالاترین نرخ خانوارهای زن سرپرست و شهرستان بوشهر به‌دلیل افزایش نرخ افسردگی در بین بانوان مطابق با مستندات سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر، به عنوان پایلوت در اجرای طرح انتخاب شدند.

آذرشب اظهارداشت: برگزاری مصاحبه تخصصی با مخاطبان طرح با هدف شناسایی میزان توانمندی فردی، شغلی و مهارتی داوطلبان با همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی، تعاون، کار رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، صنایع دستی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در دست برنامه‌ریزی است.

آذرشب گفت: از همگان برای شناسایی کارآفرینان اجتماعی، هلدینگ‌ها و معین‌های اقتصادی در اجرای اثرگذار طرح دعوت به همکاری می‌شود.

وی یادآور شد: فرمانداری‌های شهرستان‌های پایلوت طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در نقش کارفرما در سطح شهرستان بر اجرای بهینه آن نظارت می‌کنند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اجتماعی کارآفرینی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد