Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@02:16:13 GMT

شش و یک دهم درصدجمعیت استان سالمند هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۸۱۱

شش و یک دهم درصدجمعیت استان سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ در این نشست که با دو دستور کار مروری بر سندملی سالمندان استان و راه اندازی کمیته های سلامت ، رفاهی و فرهنگی سالمندان در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان برگزار شد ، غلامحسین رنجبر سالمند را در اغلب جوامع از جمله ایران در مرز قراردادی 60 سال سن تعریف کرد و افزود : براساس آخرین برآورد جمعیت سالمند استان 114 هزار نفر می باشد که این تعداد 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت : در استان از طریق دو مراکز روزانه توانبخشی و آموزشی سالمندان و دو مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان خدمات مختلفی به سالمندان ارائه می گردد.

خدمات متعدد دیگری هم از سوی بنیاد فرزانگان وکانون های بازنشستگی و صندوق های بازنشستگی درحال ارائه می باشند.

دبیر شورای سالمندان استان با اشاره به برگزاری 3جلسه شورای سالمندان استان و 15 جلسه درسطح شورای سالمندان شهرستانها در سال گذشته ، ارائه سند ملی سالمندان کشور به شورای سالمندان و شورای شهر ، تعیین تقویم ورزشی سالمندان استان، تشکیل کمیته های تخصصی شورای سالمندان استان،تصویب واگذاری زمین برای تاسیس و تجهیز خانه سالمندان لقمان حکیم واجرای برنامه تکریم بازنشستگان در ادارات را از مهمترین مصوبات این جلسات عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان، همچنین رایزنی برای استفاده از پتانسیل دریا و آب و هوای نیمه دوم سال برای اجرای برنامه های ورزشی فرهنگی ویژه سالمندان ، استفاده از ظرفیت موسسات محله محور و کانون های محله ای و روستایی جهت گسترش فرهنگ تکریم و بزرگداشت سالمندان را از برنامه های شورای سالمندان استان در سال 98 معرفی کرد.

 

حسین امیر تیموری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به منزلت سالمندان در دین مبین اسلام ، سالمندان را قشری قابل تکریم و دارای ظرفیت ها و تجارب ارزشمند دانست و بر شناسایی نیازهای سالمندان ، برنامه ریزی دستگاه ها از سه هفته پیش از جلسه  و ارائه گزارشی از برنامه ها و ظایف هر دستگاه در روز جلسه تأکید نمود .

در پایان پس از ارائه گزارش عملکرد مراکز و بیان مسایل و مشکلات حوزه کاری از سوی مدیران مراکز غیر دولتی سالمندان ، دکتر سعید ناجی معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان ضمن جمع بندی مطالب ، سالمندان را سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای برشمرد و تأکید نمود: آموزش ها نباید منحصر به سالمندان باشد بلکه به خانواده ها و دیگران نیز بسط یابد چراکه پذیرش سالمند توسط اطرافیان و جامعه و بهره مندی از تجربیاتشان بعنوان رهبر جامعه و برقراری پیوند اجتماعی بسیار حائز اهمیت است .

معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان افزود : ماباید با تکریم سالمندان و آموزش آنان در راستای تحکیم پیوند سالمندان با خانواده قدم برداریم .

وی به اهمیت پیوندهای سنتی در خانواده اشاره داشت و یادآور شد : توجه به این امر بار هزینه ها و مشکلات را کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی تقویم سالمندان سرمایه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، جلسه بررسی و تحلیل تشکیل مرکز داده‌های زیارت در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت مسئله زائر و زیارت و ضرورت سیاست‌گذاری‌ و راهبری دقیق و هوشمندانه، لازم است که در زمینه حکمرانی توجه و اهتمام بیشتری به مسئله زیارت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ۵ جلسه از کارگروه ملی زیارت برگزار شده است که یکی از مصوبات، تشکیل مرکز ملی داده‌ها توسط پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی بود.

گنابادی‌نژاد افزود: مصوبات کارگروه ملی زیارت به منزله مصوبات هیات وزیران است و این فرصت خوبی است تا بتوانیم جریان خدمت‌رسانی به زائران را به صورت کمی و کیفی ارتقا بدهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: جمع‌آوری اطلاعات آماری، بخشی از هدف راه‌اندازی مرکز داده‌های‌ زیارت است، ما به دنبال جمع‌آوری و ثبت همه اطلاعات و تحلیل‌های آماری مربوط به زیارت هستیم تا بتوانیم گزارش، تحلیل و طراحی متناسبی برای مسائل مختلف زیارت داشته باشیم.

وی متذکر شد: همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط توام با نگاه فعالانه و مبتکرانه و مدیریت و پیگیری جدی با یک برنامه زمانبندی توسط پژوهشکده زیارت از اولویت‌های فعال شدن مرکز داده‌های زیارت است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد