Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند و بنگلادش در توافقی بر ضرورت تحقق بازگرداندن امنیت به پناهندگان روهینگیایی مسلمان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المبتدا، هند و بنگلادش توافق کردند تا برای تسهیل در بازگرداندن امنیت به صدها هزار پناهنده روهینگیایی مسلمان که از خشونت در میانمار به بنگلادش پناه آوردند، تلاش های بیشتری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور در بیانیه ای مشترک که پس از سفر «شیخه حسینیه» نخست وزیربنگلادش به هند منتشر شد، اعلام کردند:  نخست وزیر بنگلادش در دیدار با همتای هندی خود «ناریندا مودی» توافق کرده است که باید تدابیری برای بهبود امنیت و شرایط اجتماعی و اقتصادی در ایالت راخین(اراکان) در میانمار اتخاذ شود.

 

در این بیانیه آمده است که هند کمک های بشردوستانه ای را برای کمک به پناهندگان مسلمان که در اردوگاههای بنگلادش زندگی می کنند، فراهم خواهد کرد.

مسئولان دو کشور توافقنامه ای در زمینه امنیت، انرژی و ارتباطات امضا کردند.

 

مسئله پناهندگان روهینگیا بزرگترین بحران پناهندگان در قاره آسیا به شمار می آید. ارتش میانمار متهم به ارتکاب نقض حقوق بشر به ویژه ضد مسلمانان روهینگیا در شهر راخین است.

گفتنی است، از آگوست 2017 میلادی، نیروهای مسلح در میانمار و شبه نظامیان بودایی حمله نظامی و کشتار وحشیانه ای ضد مسلمانان روهینگیا در راخین(اراکان) انجام دادند. در نتیجه جنایت های مستمر از آن زمان، هزاران نفر از مسلمانان کشته شدند و نزدیک به یک میلیون نفر به بنگلادش پناه بردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد هفته نیروی انتظامی موکب اربعین روهینگیا هند بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان

در این تجمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گرد هم آمدند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سردادند.

در این مراسم معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان آن کینه‌ای تمام نشدنی در دل مردم و مسلمانان ایجاد کرده‌اند و مطمئن باشند مسلمانان نمی‌گذارند خون‌های پاک هدر رود.
سردار عوضعلی فقیری افزود: جهاد و شهادت عامل اصلی سعادت، عزت و سرافرازی مسلمانان است و ملتی که از مرگ نترسد ذلیل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی در طول عمر نکبت بار خود به دفعات چهره خبیث و حیوانی خود را به جهانیان نشان داده و ثابت کرده که در راه سلطه جویی از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد کرد.
هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رزمندگان جبهه مقاومت و حماس برای عملیات طوفان الاقصی از روحیه مردم نظام جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود