Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:16:59 GMT

دستگیری ۲ گروه متخلف زیست محیطی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۹۱۸

دستگیری ۲ گروه متخلف زیست محیطی در لرستان

به گزارش ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله در سطح حوزه استحفاظی، ۲ گروه متخلف زیست محیطی که بر خلاف قوانین شکار و صید اقدام به شکار غیر مجاز حیواناتی مانند گراز، خرگوش و روباه نموده بودند، دستگیر شدند.

 وی بیان کرد: از یک گروه از این متخلفان که اقدام به شکار یک راس گراز وحشی نموده بودند ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی و ادوات شکار کشف وضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی بیرانوند ادامه داد: در حین گشت و کنترل شبانه در منطقه شکار و صید ممنوع گرین نیز محیط بانان این اداره با یک گروه متخلف زیست محیطی که با استفاده از خودرو لندرور و نورافکن و با استفاده از ۲قبضه اسلحه جنگی ژ ۳ و کلاشینکف اقدام به شکار چهار سرخرگوش و یک قلاده روباه کردند، برخورد کردند.

وی با بیان اینکه  پس از تعقیب و گریز و درگیر شدن با متخلفان موفق به کشف و ضبط لاشه های شکار شده و وسایل آنها شدند، اظهار داشت: افراد متخلف که از اهالی منطقه بودند  با استفاده از تاریکی شب متواری شده، که با توجه به احراز هویت آنها دستور جلب این متخلفان توسط دستگاه قضایی صادر و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۵ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند که بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده و در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، ۴ دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۴۳ قبضه اسلحه از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۳ قبضه آنها سلاح بدون مجوز است.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی  به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وصول شده است.

۷۲۷۴/۶۰۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد