Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:33:37 GMT

آمار تخلیه روزانه ۳ روستا درست نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۹۸۱

آمار تخلیه روزانه ۳ روستا درست نیست

مدیر اندیشکده سیاست گذاری دولت اسلامی با بیان اینکه همه روستاهای کشور دوست دارند به شهر تبدیل شوند ادامه داد: درست است که در کشور تخلیه روستا داریم اما آمارهای عجیبی مبنی بر اینکه روزانه روزی ۳ روستا تخلیه می شود، اشتباه است. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین عرب اسدی مدیر اندیشکده سیاست گذاری دولت اسلامی در همایشی با عنوان «روستا برمدار تولید» که به مناسبت روز ملی روز روستا در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد اظهار کرد: درست است که نسبت جمعیت روستاهای کشور در مقایسه با گذشته کم شده است اما به معنی آن نیست که همه آنها به شهرها مهاجرت کرده ند؛ براساس آمار مرکز آمار ایران نسبت جمعیت روستاهای کشور در مقایسه با ابتدای پیروزی انقاب کم شده اما تعداد روستائیان کم نشده و در حدود همان 20 میلیون نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام نماینده های مجلس میگویند که روستا زاده هستند و از روستا ها حمایت میکنند با وجود  این همه روستا زادگی اوضاع روستا های کشور این طور شده است.

 مدیر اندیشکده سیاست گذاری دولت اسلامی با بیان اینکه  همه روستاهای کشور دوست دارند به شهر تبدیل شوند ادامه داد: درست است که در کشور تخلیه روستا داریم اما آمارهای عجیبی مبنی بر اینکه روزانه روزی 3 روستا تخلیه می شود، اشتباه است.

30 درصد تسهیلات اشتغال روستایی منجر به تولید نمی‌شود

وی با انتقاد از عدم رعایت بافت روستایی در ساخت و سازهایی که در روستا انجام می شود گفت: مسکنی که در روستاهای کشور به شکل مسکن شهری ساخته می شود، سازوگاری با بافت روستایی ندارند.

مدیر اندیشکده سیاست گذاری دولت اسلامی ادامه داد: درس و آموزشی که در مدرسه و دانشگاه ها به روستائیان داده میشود منطبق با شرایط روستائیان نیست و فارغ التحصیان برای پیدا کردن شغل مرتبط با درس خوانده شده مجبور به مهاجرت به شهر ها میشوند.

وی با اشاره به تفاوت های ساختاری روستا و شهرها تصریح کرد: در روستاها حتی در زمان بازنشستگی فعالیت افراد ادامه می یابد اما مردم در شهرها بیشتر به دنبال رفاه و راحتی هستند میزان آزادیها در روستا بیشتر و تعریف امنیت در روستا با مناطق شهری متفاوت است به طوری که هنوز در برخی از روستا های کشور مردم درب خانه های خود را نمی بدند.

عرب  اسدی اظهار داشت: اکنون اجازه نمی دهیم روستائیان در زمین های خود خانه بسازند و می گویند که حتما باید به شکلی خانه بسازید که مورد نظر ما باشد.

روستا و شهرها باید به یکدیگر خدمات متقابلی ارائه دهند گفت: از روستاها نمیتوان انتظار داشت که فقط آنها به شهرها خدمات ارائه دهند بلکه این خدمات باید متقابل باشد.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد

مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد که با حضور مدیر روابط عمومی این شرکت صورت گرفت، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.

او تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.

مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر