Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:25:42 GMT

علائم و خطرات "سکته چشمی"

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۰۰۲

علائم و خطرات 'سکته چشمی'

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شبکیه چشم و اعصاب بینایی نواحی از چشم هستند که بیشتر درگیر عارضه سکته چشمی می‌شوند. اصطلاح "استروک چشمی" یا همان سکته چشمی در توضیح چندین بیماری مختلف به کار گرفته می‌شود که به دلیل عدم جریان خون کافی به چشم به کاهش قدرت بینایی منجر می‌شود. سکته چشمی می‌تواند موجب از بین رفتن ناگهانی بینایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطرات ناشی از سکته چشم جدی هستند و باید به سرعت کنترل شوند.

اگرچه دلایل انواع مختلف سکته چشمی ممکن است متفاوت باشد، اما نتیجه تمامی آن‌ها برابر است با از دست دادن بینایی که در صورت عدم رسیدگی به موقع می‌تواند دائمی شود.

شایعترین انواع سکته چشمی شامل انسداد ورید مرکزی شبکیه، انسداد شریان مرکزی شبکیه و نوروپاتی ایسکمیک عصب بینایی هستند.

سکته چشمی معمولا با درد همراه نیست، اما موجب کاهش قدرت بینایی و به طور معمول در یک چشم می‌شود. از دیگر علائم این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: تغییر ناگهانی در قدرت بینایی، تاری دید و احساس فشار و ناراحتی در چشم.

آسیب‌دیدگی دائمی می‌تواند تنها در چند دقیقه اتفاق افتد. حتی درصورتیکه قدرت بینایی به سرعت به حالت اولیه خود بازگردد لازم است به پزشک مراجعه شود.

پزشک در تشخیص سکته چشمی سابقه پزشکی، بیماری قلبی عروقی و دیگر بیماری‌ها از قبیل دیابت و فشار خون بالا را بررسی می‌کند. حدت بینایی و میدان بینایی ارزیابی می‌شود. با گذشت زمان شبکیه نازک شده و مملوء از رنگدانه می‌شود. همچنین ممکن است عروق خونی در چشم علائم دیگری از سکته را در مدت یک هفته تا یک ماه پس از آن نشان دهند.

درصورتیکه لخته خون عامل انسداد جریان خون باشد درمان سکته چشمی با مصرف دارو‌های حل کننده لخته خون امکان‌پذیر است. همچنین پایین آوردن فشار چشم در برخی موارد به جابجا شدن لخته خون کمک می‌کند.

به گزارش یو اس نیوز، سکته چشمی با سکته مغزی مرتبط است، اما یک عارضه متفاوت از سکته مغزی است. سکته چشمی از کاهش جریان خون ناشی شده و به همین دلیل با سکته مغزی شباهت دارد. همچنین سکته در چشم فاکتور خطرزایی برای افرادی است که سابقه سکته دارند. علاوه بر این، فاکتور‌های خطرزایی همچون فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی و سن در بروز هر دو نوع سکته نقش دارند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت سکته چشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیابی‌نیا: چشمی باید ۳ بار اخراج می‌شد!

هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اعتقاد دارد، مدافع استقلال در دیدار دوشنبه شب دو تیم باید سه بار از زمین اخراج می‌شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمال کامیابی‌نیا بعد از شکست 2 بر یک ذوب‌آهن مقابل استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر، اظهار داشت: فکر می‌کنم همه بازی زیبایی را دیدند. به هواداران استقلال تبریک می‌گویم. تیم ما خیلی خوب بازی کرد. فکر می‌کنم ما لحظه‌ها را از دست دادیم و متأسفانه شکست خوردیم.

ربیعی: به استقلال تبریک می‌گویم اما حق تیمم باخت نبود

وی در مورد صحنه درگیری امید حامدی‌فر و مهرداد رضایی بعد از پایان مسابقه، عنوان کرد: فیلم این صحنه منتشر شده است. واقعاً حرکت زشتی بود. فکر می‌کنم بازیکنان استقلال، مدیران و کادر فنی این تیم هم این موضوع را تأیید نمی‌کنند. فکر می‌کنم حامدی‌فر 20 تا 22 سال سن داشته باشد. او با این کار به آینده خودش و تیم استقلال ضربه می‌زند. فکر می‌کنم کمیته انضباطی باید به قضیه ورود کند و نگذارد چنین صحنه‌هایی به وجود بیاید که بازیکنی به خودش اجازه بدهد، چنین کارهایی بکند. کمیته انضباطی باید یک حکمی بدهد که بازیکنی دیگر این کارها را نکند، چون باعث به وجود آمدن تنش و تزریق آن به سکوها می‌شود.

هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به عملکرد داور بازی استقلال - ذوب‌آهن گفت: درست است که به بازیکنان می‌گویند درباره داوری صحبت نکنند، ولی تیم‌ها زحمت می‌کشند. شما صحنه‌های مربوط به روزبه چشمی را نگاه کنید، در این بازی حداقل سه مرتبه باید اخراج می‌شد! همین آقای ناظمی در بازی مقابل هوادار و در گوشه زمین روی صحنه خطا به من کارت زرد نشان داد. فکر می‌کنم چون هفته‌های آخر است همه (داوران و بازیکنان) باید تمرکز کنند.

وی بدون ذکر نام به صحبت‌های عبدالله ویسی پس از تساوی فولاد مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اشاره و تصریح کرد: فکر می‌کنم پاک‌ترین مربی ایران را ما داریم. یک تیم مقابل یک تیم دیگر بازنده می‌شود و نمی‌تواند در بازی خود برنده شود، به تیم ما حرف می‌زنند. نگاه کنید باشگاه ذوب‌آهن چقدر حرفه‌ای برخورد می‌کند. ما بیانیه یا کار غیراخلاقی هم انجام ندادیم. بالاخره یک جایی باید یاد بگیرند. اگر قرار باشد یک تیمی مقابل تیم دیگر در بازی خودش برنده نشود به بازیکنان و تیم ما حرف اضافه بزنند، ناظران بازی باید ورود کنند. مردم باید از فوتبال لذت ببرند نه اینکه هر کسی به خود اجازه بدهد هر حرفی بزند. این موضوعات به فوتبال ما ضربه می‌زند.

کامیابی‌نیا در پاسخ به خبرنگاری که اعلام کرد آیا منظورش بازی‌های هفته گذشته است، تأکید کرد: صد درصد.

انتها ی پیام/

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: چشمی حداقل باید سه بار اخراج می‌شد!
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • کامیابی‌نیا: چشمی باید ۳ بار اخراج می‌شد!
  • احیای استقلال بعد از دو سکته ناقص/ خارجی‌ها صدر را آبی نگه داشتند
  • روزبه چشمی بازی با فولاد را از دست داد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»