Web Analytics Made Easy - Statcounter

چینی ها به پالایشگاه های مستقل خود اجازه داده‌اند نفت ایران را داشته باشند. پالایشگاه های کوچک هنوز از ایران نفت وارد می کنند چون می توانند تحریم های آمریکا را دور بزنند. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسیا تایمز، اگر مذاکرات حساس بین پکن و دولت ترامپ در این هفته به آتش بس تجاری نرسد ایران سود خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز دارسی، عضو هیئت مدیره دانشکده راجاراتنام از مرکز مطالعات بین المللی و خاورمیانه سنگاپور گفت:« بزرگی درگیریهای  تجاری چین و آمریکا میزان نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران را توسط چین مشخص می کند».

 دولت ترامپ در ماه می سال گذشته از قرارداد اتمی با ایران خارج شد و بخش نفت این کشور را با هدف صفر کردن صادرات نفت ایران تحریم کرد. آمریکا به هشت دولت از جمله چین که بزرگترین خریدار نفت ایران بود، معافیت موقتی برای واردات از این کشور داد اما این معافیت در ماه می سال جاری پایان یافت.

ار آن زمان پکن همواره سعی داشته این تحریم‌ها را دور بزند، اول این کار را به صورت آشکار توسط بانک کونلون انجام می داد.  بانک کونلون اعلام کرد این معاملات را در ماه دسامبر پایان می دهد ولی نفت ایران همچنان به بنادر چین می رسد.

 سال گذشته با خارج شدن شرکت های نفتی غربی از ایران در پی های تحریم‌های آمریکا، رهبر ایران از تمام بخش های جمهوری اسلامی خواست که روابط خود را با شرق گسترده تر کنند.

 از میان قدرت های شرقی از مسکو گرفته تا دهلی نو، پکن حساسیت بیشتری برای واردات نفت ایران دارد.

 جان کیلداف، یکی از بنیانگذاران شرکت تجارت انرژی کپیتال گفت درحالی که صادرات نفت تهران به طرز قابل توجهی کاهش یافته، چین به خرید نفت از این کشور توسط پالایشگاه های کوچک خود ادامه می دهد.

 تخمین زده می شود که چین 14 میلیون  بشکه نفت ایران را در ذخایر تضمینی یا مناطقی قبل از گذر از گمرک نگه داشته باشد.

 این بشکه ها تا حد زیادی بستگی به مذاکرات بین واشنگتن و پکن دارند و می توانند شاخه زیتونی باشند از طرف دولت ترامپ برای تهران.

کیلداف گفت:« روابط بین ایران و آمریکا بهبود پیدا کند یا نکند ،چینی‌ها میلیون ها بشکه نفت ذخیره کرده اند که می توانند بعد ها از گمرک عبور داده و مورد استفاده قرار دهند».

 وی اضافه کرد چینی ها به پالایشگاه های مستقل خود اجازه داده‌اند نفت ایران را داشته باشند. پالایشگاه های کوچک هنوز از ایران نفت وارد می کنند چون می توانند تحریم های آمریکا را دور بزنند. در حالی که این پالایشگاه های کوچک بازارمحدودی برای نفت ایران است، ذخایر تضمینی نفت هدف دیگر تهران است.

 در حالی که مقامات چین به طور واضح بر مخالفت خود با تحریم‌های یکجانبه آمریکا تاکید کرده‌اند، ناظران چینی اشاره می‌کنند که پکن در عمل در مذاکرات خود با ایران محتاط است.

« موسسات چینی در معامله با ایران بسیار با دقت عمل می کنند. آنها از برخی قرارداد ها کنار رفته اند و در مورد ایران محتاط عمل می کنند چون پیامدهای آن را می دانند».

 روز یکشنبه شرکت نفت دولتی چین مشارکت خود در توسعه میدان گازی پارس جنوبی ایران را لغو کرد. باید ببینیم چین در مذاکرات تجاری چگونه عمل می کند و آیا توافق را تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا به تعویق می‌اندازد.

کره جنوبی؛ کشوری که از تحریم نفتی ایران ضربه خورده استجنگ تجاری تقاضا برای نفت آمریکا را کاهش داد

 انتهای پیام/199

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت ایران نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت، ضمن اظهار تاسف عمیق نسبت به آنچه در روزهای اخیر در محیط‌های دانشگاهی آمریکا و برخی کشورهای غربی رخ داده است، شکسته شدن حرمت دانشجو، استاد، دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، قانون، آزادی بیان، آزادی قلم و دفاع از حقوق انسان را فجایعی توصیف کرد که چهره حقیقی تمدن غرب را برای جهانیان آشکار و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دروغ بودن ادعاهای غرب درباره دفاع از حقوق بشر و آزادی را اثبات کرد.

بنابر روایت ایرنا، رئیس‌ دولت با بیان اینکه غربی‌ها با پنهان کردن چهره استبدادی و ضد حقوق بشری خود پشت شعارهای فریبنده، خود را مدافع این ارزش‌ها جا زده بودند، افزود: رخدادهای غزه پرده‌ از این چهره غربی‌ها کنار زد و امروز شاهد تقابل جریان شرافت ِقشر آگاه و فهیم دانشجویی با جریان شرارتِ سرمداران متجاوز و متجاسر به قانون، ‌ حقوق و آزادی‌های انسانی غرب هستیم و باور داریم این حضور و ایستادگی آگاهانه دانشجویان آمریکایی و غربی روشنگری و بازدارندگی موثری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا خواهد داشت.

رئیسی با اشاره به رویکردهای حمایتی جریان علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از حرکت‌های ضد صهیونیستی ابراز امیدواری کرد: رسیدن پیام همبستگی و حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان از حرکت اخیر دانشجویان و اساتید آمریکایی و غربی، آنها را در احقاق حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین استوارتر می‌کند.

رئیس‌ دولت در ادامه سخنانش فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جامعه معلمان را بسیار روشنگرانه و چراغ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور توصیف و تاکید کرد: عمل به این رهنمودها جریان تعلیم و تربیت کشور را روز به روز به جایگاه شایسته خود نزدیک‌تر خواهد کرد، لذا تکلیف همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برای تحقق این رهنمودها مضاعف است.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر نفت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سود ده‌ترین واحدهای تولیدی است که سال گذشته ۱۲ همت سودآوری داشته است.

جواد اوجی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از ۸ میلیون لیتر در روز در ابتدای دولت مردمی به ۱۵ میلیون لیتر، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال گذشته گفت: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت مردمی تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدامات انجام شده فقط در سال گذشته ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شده که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه اضافه و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

در ادامه جلسه امروز رئیس کل بانک مرکزی نیز با اعلام این خبر که بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است، اظهار داشت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

محمد رضا فرزین در توضیح این گزارش افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903193

دیگر خبرها

  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد