Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات در ۶ ماهه نخست امسال برای اجرای ۳۲۱ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.

منوچهر نبی‌زاده همچنین با اشاره به پرداخت ۳۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته برای اجرای ۵۹۸ طرح، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح مزبور در سال گذشته در استان مجموعا ۷۰۳ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۱۹ طرح تعلق گرفته که با اجرای آن برای افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که سهم این صندوق برای اجرای این طرح در خراسان شمالی ۶۸۶ میلیارد ریال بود اما رقمی بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه خود را برای حوزه اشتغال جوانان هزینه کرد.

نبی زاده اظهار داشت: با احتساب ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان در قالب تفاهم نامه ها با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه تسهیلات اشتغال پرداختی در این بخش به ۷۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: این صندوق برای جلوگیری از انحراف تسهیلات، ایجاد اشتغال در کسب و کارهای نوین و اشتغال پایدار، تسهیلات را بیشتر در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که طرح های قابل دفاع داشته باشند، به عنوان مثال تسهیلاتی برای ایجاد دامداری ارائه نمی دهد اما برای طرح های نو و اصلاح نژاد دامی و دانش بنیان به متقاضیان کمک می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین اولویت ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی استان بوده است، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی یک حلقه مفقوده در استان است که باعث خام‌فروشی در استان شده است.

وی اظهار داشت: از متقاضیان ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله کارگاه های عرقیجات گیاهان دارویی، بسته بندی، چیبس میوه، خوراک ماهی در حوزه شیلات و سایرطرح ها در این  راستا حمایت می شود که در این زمینه تاکنون اقداماتی نیز انجام شده است.

نبی زاده بر توسعه بوم گردی در استان نیز تاکید کرد و گفت: این صنعت نیز بسیار مناسب برای استان است چرا که ظرفیت و پتانسیل لازم نیز در بیشتر روستاهای گردشگری استان وجود دارد، تاکنون ۹۰ طرح در حوزه گردشگری و بوم گردی نیز ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی بر تکمیل زنجیره تولید در حوزه های کشاورزی تاکید کرد و افزود: علاوه بر تولید باید در زمینه زنجیره آن نیز بپردازیم و همچنین برای بازاریابی و فروش نیز برنامه داشته باشیم که باید طرح های اشتغال را به این سمت و سو هدایت کنیم.

نبی زاده به طرح های پرورش کرم ابریشم در منطقه جرگلان اشاره ای کرد و افزود: در این منطقه کرم ابریشم پرورش داده می شود اما کارگاه مناسب برای تبدیل پیله به نخ و سایر مراحل وجود ندارد که باید به این بخش ها بیشتر بپردازیم تا علاوه بر اشتغال پایدار ارزش افزوده داشته باشیم از متقاضیان برای تکمیل این زنجیره حمایت خواهیم کرد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد جمعیت استان روستایی هستند و بیشترین شاغل نیز مربوط به این حوزه است.

۳۰۰۷/۵۱۳۲ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال توسعه روستایی صندوق کارآفرینی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی