Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:29:36 GMT

شانس کسب سهمیه تیمی المپیک کمتر از 50 درصد است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۳۴۷

شانس کسب سهمیه تیمی المپیک کمتر از 50 درصد است

رئیس فدراسیون تنیس روی میز شانس کسب سهمیه تیمی تنیس روی میز ایران برای المپیک توکیو را کمتر از 50 درصد دانست.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینکه تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک راه سختی در پیش دارد، اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار تیم ایران توانست در جمع 24 تیم اول مردان دنیا قرار بگیرد، برای همین نمی‌توانیم قول بدهیم که به این زودی سهیمه تیمی المپیک را می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند در تیم مردان ایران برادران "عالمیان" را داریم که در لیگ فرانسه بازی می‌کنند، اما در کنار آنها "امین احمدیان" و " امیرحسین هدایی" نیز پتانسیل‌های بالای دیگر تیم ملی هستند که برای کسب سهمیه تیمی المپیک باید کاری شبیه شگفتی انجام دهند.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز با بیان اینکه شانس کسب سهمیه تیمی المپیک برای ایران کمتر از 50 درصد است، تصریح کرد: از 226 کشوری که عضو فدارسیون جهانی تنیس روی میز هستند، تنها 16 کشور می‌توانند سهمیه تیمی بگیرند، لذا گرفتن این سهمیه کاری دشوار است.

وی در ادامه بابیان اینکه در بخش انفرادی احتمال کسب سهمیه بسیار بالاست، اظهارکرد: این توانایی را داریم که در بخش انفرادی چند سهمیه بگیریم، اما باتوجه اینکه 70 سال است ورزش ایران تنها در چند رشته کشتی، تکواندو، وزنه برداری و پرتاب دیسک در المپیک مدال آوری داشته، بنابراین کسب مدال در رشته‌های توپی راکتی به سادگی نیست، با این وجود ورزشکاران ما همه تلاش خود را می‌کنند.

علی‌قارداشی در ادامه به روند روبه رشد تنیس روی میز ایران در رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: در رنکینگی که فدارسیون جهانی در ماه سپتامبر منتشر کرد، سه ورزشکار ایرانی در سه رده سنی جزو پنج پینگ پنگ باز برتر جهان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: براساس این رنکینگ، نوید شمس در رده سنی نوجوانان نفر پنجم، امین احمدیان در رده سنی جوانان نفر سوم و امیرحسین هدایی در رده سنی امید(زیر 23 سال) نفر پنجم جهان شدند که افتخار بزرگی برای تنیس روی میز ایران است.

رئیس فدارسیون تنیس روی میز ایران به دستورالعمل فدارسیون جهانی مبنی برلزوم حضور ورزشکاران ملی پوش کشورهای مختلف در هشت رویداد بین المللی طی هر سال نیز اشاره کرد و گفت: هرچند بودجه‌ای که فدارسیون دارد اندک است و باید همین بودجه را هم در بخش‌های کمک به هیات‌های استانی، برگزار اردوها، خریداری تجهیزات، انجام فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و... توزیع کنیم، اما همه تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا ورزشکاران ملی پوش کشورمان با حمایت ما و جذب اسپانسر بتوانند در رویدادهای بین المللی حضور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ممنوع شدن واردات تجهیزات تنیس روی میز به کشور به دلیل تحریم‌ها از سال گذشته، اظهارکرد: در بحث ساخت میز این رشته مطابق با استانداردهای جهانی تلاش‌هایی را انجام داده‌ایم و بزودی اخبار آن را منتشر می‌کنیم، اما در بحث ساخت راکت باتوجه به هزینه بر بودن ساخت این تجهیز باید نیازسنجی کنیم که آیا تولید آن در داخل به صرفه هست، یا نه؟.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنیس روی میز المپیک توکیو 2020 استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • ستاره سیتی بازیکن سال فوتبال انگلیس شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک