Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@13:33:50 GMT

شرایط جوی کشور طی روزهای آینده

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۲۴۷۲

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: امروز برای مناطقی از هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس در ساعات عصر و شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

اخبار اجتماعی-وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز در سواحل شمال کشور با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افت دما، افزایش ابر و وزش باد در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه با بیان اینکه بارندگی در بخش‌های غربی سواحل پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: فردا سه شنبه سامانه جنوبی با شدت ضعیفی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان بارش ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتفاعات زاگرس مرکزی فردا انتظار رگبار پراکنده وجود دارد، گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و پنج شنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

نقشینه گفت: تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت و بیشینه دمای مهرآباد ۲۹ و شمیرانات ۲۸ درجه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: زنجان با دمای ۵ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۹ درجه به عنوان گرم‌ترین مراکز استانی شناخته شده اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزش باد سازمان هواشناسی رعد و برق سواحل دریای خزر سیستان و بلوچستان شمیرانات وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان قزوین فردا بارانی است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه در سطح استان قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جوی هوای استان قزوین طی روز های آینده اظهار داشت: از روز جمعه تا صبح روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در سطح استان قزوین فعال بوده و بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد لحظه ای شدید با احتمال تگرگ در برخی نقاط استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اثر بارش باران در سطح منطقه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی پیش بینی شده و از رانندگان تقاضا می شود نکات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

عضو ستاد فرماندهی مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: آب‌گرفتی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و همچنین احتمال خسارت به سازه های سبک و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در طی روز های آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین خاطر نشان کرد: هشدارهایی از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین صادر شده است، که نیاز است مردم نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

شیخ الملوکی در پایان تاکید کرد: کشاورزان قزوینی تمهیدات لازم را طی روزهای آینده اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • آسمان قزوین فردا بارانی است
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • ادامه بارش های بهاری امروز و فردا در برخی مناطق فارس
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • فراشبند در صدر بارش‌های فارس قرار گرفت/ بارش‌ها فردا تشدید می‌شود